Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Kasım '07

 
Kategori
Öğretmenler Günü
 

Yıllar ne de çabuk geçiyor

Yıllar ne de çabuk geçiyor
 

Daha dün gibi, okuldan mezun olup da Ceyhan’da göreve başlamam.

1967 yılının sıcak bir Ağustos ayıydı Ceyhan’a gittiğimde. Babamla birlikte hiç bilmediğim tanımadığım yaban ellerin kapısına elimizde bir valizle ulaştık. Adana’ya kadar Ankara’dan otobüsle gittik. Oradan da minibüsle Ceyhan’a gittik. Minibüsten indik çarşının içinde. “Nerede kalabiliriz?” diye sorduk. Bize eski bir bina olan bir otel gösterdiler. Öylesine kalabalıktı ki giren çıkan belli değil otele. Valizlerimi koyduk, okulun yolunu tuttuk. Bana Kız Meslek Lisesine atandığımı söylemişlerdi. Kız Meslek Lisesi Müdürünün odasına girdik. Müdüre Hanım şaşırdı, bana; “Hayır bize atanan sizin adınızda bir öğretmen yok. Aslında benim de bir matematik öğretmenine gereksinimim var. Ama bir de Endüstri Meslek Lisesine soralım” dedi ve telefona uzandı. Ben ilk hayal kırıklığını orada yaşadım. Şaşkın bir babama bir müdüre hanıma baktım ve nutkum tutuldu hiç sesimi çıkaramadım. Bu arada odaya öğretmenler memurlar girip çıkıyor. Hepsi sevecen bir şekilde bana “hoş geldiniz” diyorlar. “hoş bulduk” diyemiyorum. Müdüre Hanım Endüstri Meslek Lisesi Müdürü ile konuşuyor. O da “böyle bir atama yok” diyor. Ben ise büyük bir heyecanla geldiğim Ceyhan’da tam anlamıyla bir çöküntü yaşıyorum. Bu arada müdüre hanım nerede kaldığımızı soruyor. Ben otelin adını veriyorum. “Kesinlikle olmaz” diyor ve bize okulda bir oda verip evinden yatak çarşaf veriyor bizi okulda misafir ediyor. Bana da Adana Milli Eğitim Müdürlüğüne gitmem gerektiğini söylüyor. Ertesi günü Adana Milli Eğitim Müdürlüğünde alıyorum soluğu. Milli Eğitim Müdürü hemen ilgilendi, atama yazımı buldurdu ve benim Ceyhan Endüstri Meslek Lisesine atandığımı söyledi ve elime evraklarımı verdi Ceyhan’a gönderdi. Yanında ise o zamanlar Adana Müftüsü olan Cemalettin Kaplan vardı. İkisi de bana görevimde başarılar dilediler. Ben sevinçle Milli Eğitim Müdürünün yanından ayrıldım Ceyhan’a gittim. Müdüre Hanım olmaz ben sizi benim okuluma istiyorum dedi, Endüstri Meslek Lisesi Müdürü Halil Bey “Olmaz ben öğretmenimi vermem” dedi ve iki müdür tartışmaya başladı. Sonunda Endüstri Meslek Lisesinde göreve başladım.

Endüstri Meslek Lisesi Müdürü Halil Yılmaz’ı asla unutamam. Bana rehber oldu, birçok değeri ondan öğrendim. Herkesin yaşamında bir yol göstericisi, koçu vardır. Benim koçum da o oldu. Tanrıdan rahmet diliyorum ve onu her zaman anıyorum. Öğrencilerimi de unutamıyorum. Sami, Mustafa, Özkan ve Çürük Elma oyununda rol alan tüm öğrencilerimi ve beni uğurlarken nasıl üzüldüklerini unutamıyorum. Nasıl unutabilirim. Ama yıllar geçmiş ve aradan geçen zaman tam 42 yıl…

Ben onları unutamadım ama kim bilir belki onlar da beni bir yerlerde beni anımsıyordur diye düşünmekten kendimi alamıyorum. Kim bilir…

Yıllar ne çabuk geçiyor. Bir göz açıp kapayıncaya kadar, uçup gitmişler. Uçup giden yıllar mı yoksa biz miyiz?

Dün gece Güllük Belediye Başkanı Sayın Yavuz Demir Öğretmenler Günümüzü kutladı ve bizi konuk etti. Etkilendim. Anımsanmak ne güzel diye düşündüm. Anılarımıza unutamayacağımız gecelerden biri eklendi. Hele müzikler bizi yıllar öncesine götürdü. Hep bir ağızdan eşlik ettik, oynadık ve sevgiyi, neşeyi, anıları paylaştık. Kendisi de bir öğretmen olan Sayın Yavuz Demir de bize unutamadığı anılarını anlattı. Öğretmenlerin hiçbir zaman emekli olmadığını söyledi. Doğrudur ben bunca yıldır kendimi hiç emekli hissetmiyorum. Hele öğrencilerimi gördükçe öğretmenliğe yeni başlamış gibi duyumsuyorum kendim…


Bana bu duyguları yaşattığı için binlerce teşekkür Sayın Yavuz Demir'e. Dün gece güzel bir geceydi.Ayla ile birlikte gittik. O da benim gibi emekli bir öğretmen ama o da hiç emekli olamayanlardan...

Eski dostlarla bir arada gibiydik. Oysa ben burada hiç öğretmenlik yapmamıştım ama beni anımsayıp konuk etmeleri öğretmenliğin evrensel olduğunu göstermiyor mu?

Gözümü açtım ve kapattım 42 yıl geçivermiş. Ama evreni hiç solmayan kır çiçekleri ile doldurarak…

Tüm öğretmenlerin öğretmenler günü kutlu olsun…

Çevreyi aydınlatan ışıkları parlayarak çoğalsın…

 
Toplam blog
: 222
: 1359
Kayıt tarihi
: 22.07.06
 
 

Matematik öğretmeniyim. Liselerde okutulan MEB Talim Terbiye Kurulundan onaylı matematik ders kit..