Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

mavi yelken (ESEN ÖZDUR)

http://blog.milliyet.com.tr/esenozdur

25 Kasım '08

 
Kategori
Anılar
 

Yıllar sonra bulduğum öğretmenim...

Yıllar sonra bulduğum öğretmenim...
 

Yıllar sonra buldum öğretmenimi...

Aradan geçen 14 yıl ve özlem dolu yürekle eskiye giderken

Hasretle geçen yıllar arasında

Buldum öğretmenimi.

İlkokul öğretmenim, uzun boylu, yakışıklı, güler yüzlü, bir baba gibi sıcak yürekli öğretmenim. İlkokul bitti aradan yıllar geçti kendimizi hayatın içinde bulunca unutur olduk ilk okuma sevgisini. Yıllar sonra bir öğretmenler günü eskileri yad etme zamanıydı şimdi.

İlkokul öğretmenimi buldum sesini duydum yıllar sonra hatırlaması zordu, belkide imkansızdı.

Yıllarca bana emek veren okul sevgisini ilk defa hissettiren bizim bugünlere gelmemizi sağlayan bir öğretmene yıllar sonra bir telefon edip öğretmenler gününü kutlamak olmamalıydı bunca emeğin karşılığı.

Karar verdim evine gitmeye adresi gerekli olan herşeyi öğrendikten sonra düştüm yollara. Yollar uzundu ama içimdeki özlem kocamandı. Yollar bitti ve artık kavuşma vaktiydi aklım yüzlerce soru içinde. Acaba çok mu yaşlandı, hasta mı, yıllar önce aklımda kalan öğretmenim ne kadar değişmişti... Ve büyük bir aşkla özlemle gidilen yollar bitti.

Yıllar sonra öğretmenim...

Eskisi gibi güler yüzlüğünden ve güzelliğinden ödün vermemiş, güçlü ve hayata güzel bakan yüreğiyle karşımda.

Yıllarca bana ders anlattığı güçlü sesiyle biraz yaşlandım dedi. Ama beklediğimden daha genç daha güzeldi herşey. Ellerinden öptüm, yıllar önce her yıl öğretmenler gününde olduğu gibi...

Unutulacak bir öğrenci değildim ama yine de kendimi tanıtmak için çaba sarfettim, hatıralar içinde kendi resmimi buldum eskilerden, hiç unutulmayan okul yıllarından konuşmaya başladık. Ne güzel günlerdi dert yok, neşe var... keşke öyle kalsaydık... Aynı yıllar öncesi gibi ders başlamıştı hayat dersi. Ama dinlemek gerçekten çok keyif ve mutluluk vericiydi. O an hiç bitmesin istedim, gözlerinin içine bakarak dinledim tüm dersimi herşey rüya gibiydi. Bir anda yılların hasreti bitmeden dönüş vaktiydi. Müsaade istedim yıllar öncesi ve bugünler için teşekkür ettim, ellerinden öptüm. Ağlamamak elde değildi. Yıllar sonra yaşanan bir güzellikti.

Ama bundan sonra hayırlı bir öğrenci olacaktım, yıllar sonra değil fırsat buldukça yanına gidip o güzel insanın ellerinden öpeceğim. Dün belkide hayatımda yaşadığım en güzel gündü. Sonsuz emeklerin, bugünlere gelmemde vesile olduğun için ve yüreğindeki baba sıcaklığı için teşekkür ederim ''CANIM ÖĞRETMENİM''

 
Toplam blog
: 146
: 1810
Kayıt tarihi
: 28.08.07
 
 

1983 yılının 15 nisan sabahında açmışım gözlerimi dünyaya, nerde nasıl yaşayacağımı hiç bilmeden.Yıl..