Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mayıs '11

 
Kategori
Blog
 

Yıllarca hep böyle bildiniz/ Ümit Culduz'dan şarkılar dinlediniz (İtiraf ediyorum)

Yıllarca hep böyle bildiniz/ Ümit Culduz'dan şarkılar dinlediniz (İtiraf ediyorum)
 

İstanbul 1960. Kuzenlerle birlikte "E" oluyoz. Sağ baştaki genç kız da ablam Alev Meisel (şahidim)


“Herkesin ‘Bey’ diye yorum gönderdiği kişinin profilinde cinsiyet bölümünde önceden ‘E’ yazardı, şimdiyse “K” yazıyor” diye bombayı patlatmış bir arkadaşımız ve devam etmiş:


“Cinsiyet işaretlemesinde bir hata, yanlışlık olmuş diyelim… Kaç erkek en çok sevdiği yemekler olarak ‘kendi pişirdiklerim’ diye yazar?”


Lafı lastik gibi uzatmanın bir anlamı yok; itiraf etmem gerekir ki, arkadaşımızın bahsettiği o “erkek” üye benim arkadaşlar!


Tam ufak ufak ve kimseciklere çaktırmadan asıl cinsiyetime (kadın) dönecektim ki arkadaşımız beni enseledi!


E aferin ona!


İşin özüne gelince… Arkadaşımız, profilimdeki o “E” ve “K” değişikliğini fark ettiği zaman beni mesajla uyarsa ve bunun nedenini sorsa kendisini elbette aydınlatabilirdim. Ne o (konu hakkında) iki blog yazma durumunda kalırdı, ne de ben ona yorum yazardım.


Sonuçta o yazarak içini döktü… E ben de ona yorum yazarak içimi döktüm. (Yorum nedeniyle editörlerden uyarı da aldık tabii, ‘Editörlerimiz uyuyor mu?’ diye feryat edenlere duyurulur.)


Ben şimdi ne desem boş! Bir şeyin şüyu, vukuundan beterdir derler. Arkadaşımızı ikna etmek bana düşer. Alev Meisel Hanım’ın İzmir’den getirdiği dizüstünü mıncıklarken sayfamızda (profilimde) bazı değişiklikler oluşmuş. Farkında değilim ama “E” iken “K” oluvermişiz! Arkadaşımız da fırsatı kaçırmamış.


Ama arkadaşımız haklı tabii. Sayfamıza sahip çıkmamız gerekiyor. Şüphe uyandıracak değişiklikler, “Ben teknoloji özürlüyüm” mazeretiyle geçiştirilemez. “Madem teknoloji özürlüsün Culduz Efendi, aklının ermediği şeyleri mıncıklama sen de” derler adama.


Bu durumda yazımda kullandığım “Küçük Ümit’in sünneti” isimli görseli arkadaşımıza ithaf ediyorum tabii… Haaa! Arkadaş tutar da "Yok aga; beni bu "Küçük Ümit" resmiyle ikna edemezsin" derse yapacak fazla bir şey de yok.

Elindekiyle yetinecek artık!


Not: Profilimdeki “E-K” yanlışlığını bana mesajla bildiren değerli “Yorum Dükkânı” rumuzlu arkadaşıma teşekkür ediyorum…


Arkadaşla ilgili not: Her iki yazısını da önerdim. Sayemde ilk defa önerilmiş oldu.


Ve son bir Not: Ben de merak ettim şimdi… Kaç erkek sevdiğim yemekler hanesine “kendi pişirdiklerim” diye yazar? Yazarsa eğer “erkek” sayılır mı? Siz hiç “kadın” mutfak şefi veya “aşçı” gördünüz mü? Güzel yemek yapan erkekler aslında kadın mıdır?

 
Toplam blog
: 312
: 1658
Kayıt tarihi
: 10.02.07
 
 

Önceleri konuşurdu insanlar, "yazmak", sonraların işi... Duygu ve düşüncelerimizin yanı sıra gözl..