Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Şubat '07

 
Kategori
Haber
 

Yıllık kredi kartı ücretini iade aldım ama...

Yıllık kredi kartı ücretini iade aldım ama...
 

Bu yılbaşından sonra, bankaların tamamına yakını; bünyelerinde kredi kartı hesabı bulunan ve bu durumdan milyarlarca lira nemalandıkları mudilerinin kart ekstrelerine; yıllık kredi kartı ücreti, kirası ya da hesap işletim masrafı gibi isimlerle, yirmi liradan kırk liraya kadar değişen miktarlarda ücretleri yansıtıverdiler. Bu kesintilerin, tekrar hesap sahiplerine iadesi konusunda, gerek Milliyet Blog sayfalarında, gerekse çeşitli medya organlarında yüzlerce yazı yazıldı, çizildi.

Benim üç adet (world, bonus, advantage), eşimin de iki adet (world, bonus) olmak üzere; maaile toplam beş adet kredi kartına da biz sahibiz. Yani, ufak bir dört işlem hesabı ile ortalama otuz liradan gidersek, oturduk yerde yüz elli lira bankalara ödeme yaptık. Ne için, vallahi bilmiyorum. Sanırım, bu bankalara, para ve müşteri kazandırdığımız, işlem hacimlerini artırdığımız için.

Yapı Kredi, Garanti ve HSBC bankalarının genel müdürlük fakslarına, ayrı ayrı beş dilekçe yazıp, gönderdim. Yapı Kredi ile Garanti'den şimdilik ses seda çıkmadı. İlk ekstreyi bekliyorum. Ancak HSBC Bank, otuz yeni Türk lirasını iade etmiş hesabıma. Ve aynı gün de cep telefonuma şöyle bir mesaj göndermişler:

"Mutlak müşteri memnuniyeti ilkemiz gereği, talebiniz bir defaya mahsus olmak üzere karşılanmış, ücret hesabınıza iade edilmiştir" şeklinde. Gülelim mi, ağlayalım mı karar veremedim inanın. Yani, benim sevgili bankam, lütfetti ve otuz ytl'yi bana bahşetti ama kulağımı çekmeyi de ihmal etmedi: "bir defaya mahsus olmak üzere haaa...bir daha olmaz bu kıyak"

Hey büyük Allah’ım, sen elin İngiliz'ini getirsen de buraya, biz onu yurdum insanı formatına sokmakta bak hiç gecikmiyoruz. Şeytan diyor, otur bir dilekçe daha yaz ve de ki:

"Sevgili Bankam, bu yaptığın iyilik ve kıyak için sana ne kadar minnettarım bilemezsin. Bu otuz ytl olmasaydı ben ne yapardım. Sana söz veriyorum, bir daha böyle yaramazlıklar yapmayacağım. Yaparsam, çek kulağımı tamam mı? Bu arada ayıp olmazsa, bu otuz ytl'yi de, bana yalvar yakar verdiğin kredi kartını da, ödemelerimi düzenli yapıp bugüne kadar hiç aksatmadığım için ikide bir, bana özel, uygun faizli tüketici kredisi açtığını söylemek için telefonda beni dakikalarca meşgul eden personelini de al ve lütfen hayatımdan çık! Olur mu? Bunun için de kulağımı çekmezsin değil mi, sevgili bankam?"

Biliyorum böyle dilekçe olmaz ama böyle müşteri hizmeti anlayışı olur mu sanki?

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..