Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Aralık '10

 
Kategori
Yılbaşı
 

Yılsonu neyin sonu,yılbaşı neyin başı?

Yılsonu neyin sonu,yılbaşı neyin başı?
 

Akçam ağacı.Nardugan kutlamalarında kullanılmıştı.Merak eden araştırsın kardeşim...


Her yerde yeni yıl kampanyaları,indirimler.Cep telefonuma gelen mesajların haddi hesabı yok.”Yeni yıl geliyor,para harca ve kutla”diye anlıyorum tüm bu curcunayı.Geçen akşam Nişantaşından geçtim.Üç gün önceden havaya girilmiş,Başkan Sarıgül kırmızı halı bile döşemiş caddeye.Suni kar da yağdıracakmış;yakışır Sarıgül’e ve sevgili İstanbul’lulara.

Yılsonu ve yılbaşı olması dolayısı ile giden yılın muhasebesi yapılır.gelecek yıl için ise iyi dilekler,temenniler,umutlar. 2010 yılının unutulmayanları,yılın olayı vs.vs. Son birkaç gün herkes heyecanlı,herkes kıpır kıpır yeni yıl gelecek diye.E , o zaman Haziran’ın başı kel mi?Ya da Ekim’in.1 Ocak olacak diye bu telâş niye?

Aklıma geldi;27 Aralık Atatürk’ün Ankara’ya gelişinin yıldönümü.Aynı zamanda M.Akif Ersoy’un da ölüm yıldönümü.Başbakanımız grup konuşmasında M.Akif’den dizeler okuyarak andı büyük şairimizi.Ancak aynı itibarı diğer konuya göstermedi.Tercihi ya da önceliğin kimde olduğunu gösterdi belki de,kimbilir?

Tercihlerimiz ve önceliklerimiz bizi 2011 e getirdi.Herkes mutluysa sorun yok,ben de mutluyum.

Ben 2010 dan hiç bir şey anlamadım ,2011 den de birşey anlayacağımı sanmıyorum.Öyle gürül gürül bir dünyaya dalmışım ki Aralık ayı gelmese yılın bittiğinden de yeni yılın geldiğini de anlayamayacağım. Her yeni başlangıç yeni bir umut denilir.Aynı zamanda “umut fakirin ekmeğidir’sözünü de aklımızdan çıkarmayalım.”Mutlu yıllar” deriz ama 365 gün içinde mutlu olduğumuz gün veya an sayısı ne kadardır sizce?2009 da yaptığımız iyi dileklerin 2010 dakinden farkı var mı? O zaman 2011 için de değişen birşey yok.

Bir arkadaşım ‘ne yapıyorsun yılbaşı akşamı ‘diye sordu.’Evdeyim’dedim.Çok şaşırdı.’Ya sana yakışır mu,ben kişi başı 120 TL’ye bir mekan ayarladım,harika eğleneceğiz.Saat 04.00’da işkembe çorbası servisi de var’diye yılbaşı aksiyon planını anlattı.Benim anlamadığım da bu.Zaten eğlenmeye kendini şartlandırmışsın,ister 120 TL ister 300 TL verdikten sonra mecburen eğleniyorsun kardeşim.Hem gümbür gümbür müzikle ,haydi eller havaya eğlenceye zaten sıcak bakmıyorum.Bunun yerine sokak eğlencelerini tercih ederim.Ama onu da “fordculardan”,”cepcilerden” ve de eğleneceğim diye kendini helak edenlerden dolayı tercih etmiyorum artık.

Yıllar önce Berlin’de yılbaşı kutlamış,saat 23.30 da evin önüne çıkmış ve çatapatları küçük havai fişekleri fırlatmıştık.Herkes de aynısını yapıyordu ve mutluyduk.

Ben bu akşam aynı şeyi yapmayı planlıyorum.Çipuraları sipariş verdim.Fırında sebzeli olsun bu sefer.Sirumi(yengeç)salatası ve kalamarı da evde hazırlıyor eşim.Mezeleri hazır aldım,eşim uğraşmasın fazla diye.Rus salata,patlıcan salata ve acılı ezme,biraz közlenmiş biber.Bol yeşillik ve rakı. Budur bence.

Kendi adıma birşey istemiyorum ama ülkem ve dünya halkları için barış ve huzur istiyorum yeni yılda.

1 Ocaktan itibaren de yılın sonu neyin sonu,yılın başı neyin başı pek bi önemi kalmayacak.

 
Toplam blog
: 242
: 1784
Kayıt tarihi
: 24.06.06
 
 

1970 doğumluyum.Karadenizin bir sahil şehrinden, hayatın güler yüzlü tarafına tutunmak için İstan..