Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Nisan '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Yine bahar geldi

Yine bahar geldi
 

Bahar gibi bir kış geçirdik. Gerçek bahar da geldi bu günlerde.

En sevdiğim mevsim.

Ağaçların çiçek açtığı mevsim.

Çiçek açmış bir ağaca bakmak inanılmaz büyük mutluk veriyor bana.

Ağacın yaşama coşkusu bana da yansıyor sanki.

İlk önce erik ağaçları çiçek açar, beyaz katmerli çiçeklerle.

Ondan sonra kiraz ağaçları. Hep bir kiraz ağıcımın olmasını isterdim.

Çok çok uçuk pembe çiçekler açar bu ağaç.

Sonra da kırmızı kırmızı kirazları oluyor.

Kiraz ağacını komik buluyorum her haliyle.

Her baktığımda gülümsememe neden oluyor.

O yüzden en çok sahip olmak istediğim ağaçtır.

Kiraz ağıcını palyaçolara benzetirim.

***

Japonlar çok değer veriyorlar kiraz ağacına. Meyvesinden ziyade, çiçek açmış haline.

“ Bir Geyşanın Anıları” romanında çok ayrıntılı anlatılmıştı

Bahar Kiraz Şenlikleri.

Hatırladığım kadarıyla samurayların çoğu onurla savaşmanın sonucu olarak,

çok genç yaşlarında yaşama veda ettikleri için,

kiraz çiçeklerine benzetirlermiş kendilerini.

Romanın o kısmını okurken

Japonya’ dan gelen bir kartpostal canlanmıştı hayalimde.

Hayatımda (kartpostalda da olsa)gördüğüm en muhteşem sokak.

Sokağın ortasında kiraz ağaçları - hepsi çiçek açmış.

Gücüm yetmez anlatmaya o güzelliği.

Canlı olarak görmek isterdim bir sokak.

***

En sevdiğim ressam Van Gogh, baharda çiçek açan ağaçların

güzelliğinden etkilenenlerden.

Nefesimi kesen bir resim ortaya çıkartmış.

Baharı, fırça ve boyalarla hiç kimse bu kadar güzel anlatamamış.

Hayran kaldığım bir “ Bahar dalları “yağlı boya tablosu var.

Gökyüzü mavisi fonunda, beyaz bahar çiçekleri. Şahane bir tablo.

Tabloya baktıkça çiçekler çoğalıyormuş gibi geliyor.

Sözlerin yetersiz kaldığı yerler…

Van Gogh imzalı, benim yine çok sevdiğim , pek tanınmayan bir tablosu daha var.

Bir su bardağın içinde, çiçek açmış şeftali dalı.

Ona bakarak kendim için bir kopyasını yapmaya çalıştım.

Van Gogh bir şekilde görse üzülür belki, ama …

Onu taklit etmek imkansız o kadar özgün ve özel çalışmalar ki …

***

Güneşi gördükçe pozitif enerjiyle doluyorum.

Doğa kendini yeniledikçe, bende kendimi yenilemek istiyorum -

her bahar olduğu gibi.

Yine bahar geldi!

 
Toplam blog
: 144
: 1854
Kayıt tarihi
: 13.03.08
 
 

Doğduğum ve büyüdüğüm şehir Kırcali, Bulgaristan. Yıl 1964. Makina Mühendisiyim. Evli ve iki çocu..