Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ağustos '09

 
Kategori
Deneme
 

Yine çıkacağım karşına

Yine çıkacağım karşına
 

donjuankhan


Çıktım. . .
Çıkabildiğim kadar çıktım hayatından. Yüksek bir tepeye çıktım birbaşıma zindan karası bir mahkumlukla. Vuslat, içimde filizleniyor sabahın ilk ışıklarında dilberim. Neden ? Neden bu içimdeki savaş bitmek bilmiyor? Neden galibi henüz belli değil bu bedbaht sevişin? Ufukta bir aşk yok ne kadar arasan da. Denedim olmuyor, sızım dinmiyor çok acıyor.

Kırmızı kanıyor gökyüzü, beyaz düşüyor soru işaretleri beynime. Ne kadar yol alabildim çıktıkça Dünya'nın yörüngesinden ölçüm belli değil, fermanım yazgısız. Gök uyanıyor bu sabah, kaygılar uykusuz yine. Deniz tuzsuz, güneş sakin ve vurdum duymaz bir miktar. Gülmek içten değil yağmurun inatla yağmak istemesine. Ama bulutlar zincire vurulmuş gibi kaşlarını çatmış ve bembeyaz bir bulanıklık içinde kendini sınıyor. Duymak imkansız gibi geliyor fırtınanın yaklaşma çabalarını bana bu sefer. Doymak kadar yetersiz, sormak kadar sebepsiz bir mahremiyet çakıyor şimşek gibi göz bebeklerimde. Bir fincan kahve gibi kokuyor toprak ayaklarımın altında. Ne terennüm edebilirsin ne de yadsıyabilirsin sıcak ve içten ıtriyatını . Bir kan fışkırır semaya ılık ılık , bir kapı açılır gıcırtı senfonisinde dağın arka safhasında.

Belki bir adım atsam gireceğim içeri kapıdan ve belki de sen zannederek güneşe sarılacağım sımsıcak. Gece olur kapı açıktır hala. Aralığından sen parlarsın. Güneş yerini Ay Dede'ye bırakmış, nöbetini devretmiş zail. Meğersem sen diye şevkle seyrettiğim ışık sen değilmişsin. Parlayan saadetsiz bir yalancı dedeymiş. Yalancı ve teşriî olmayan bir ışık. Zaman bir hayli ilerlemiş. Saat ayaz suları henüz, akrep ağlak, yelkovan bir alem yine. Üşümeye başladım. Ayaklarım titriyor sanki artçı bir ölüm gibi, zelzeleler kopuyor sanki parmak uçlarınmda.

Yavaş yavaş iniyorum çıktığım gibi , birbaşıma zindan karası bir mahkumlukla. Vuslat, vedaya döndü. Yavaş yavaş çehresini satıyor tutarsızca.

İndim. . .

Aşağılardayım yine eskisi gibi. Sabahtan önceki gibi aynıyım. . . Yine vuslatı bekleyeceğim heyecanla. . . Yine çıkacağım yukarılara.

Yine çıkacağım karşına dağ gibi karlı ve sisli. . .

GÖKHAN CENKER

*** Teşriî : ÂDİL
ZAİL : GEÇİCİ
ITRİYÂT : KOKU

 
Toplam blog
: 749
: 1983
Kayıt tarihi
: 11.10.07
 
 

Yazmanın hayatın akışının bir parçası olduğu kanısındayım. 6 Mayıs 1982'de doğdum ve İstanbul Kar..