Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Aralık '14

 
Kategori
Yılbaşı
 

Yine de...

Yine de...
 

Fotoğraf : ARA GÜLER


"Bir kitap okudum hayatım değişti," diye başlıyordu Orhan Pamuk'un  "Yeni Hayat" romanı. Aynı şeyi yeni yıl içinde söyleyebilseydik keşke. "Bir gece yaşadım hayatım değişti," diyebilseydik. Yeni sözcüğü insanın içini acıtıyor bazen. Ama her şeye rağmen umut etmekten, hayal kurmaktan, doslarımıza içtenlikle sarılıp, sevdiğimiz uğraşlarımızla varlığımızı anlamlı kılmaktan, yolunda gitmeyen bir şeyleri değiştirmek için çaba harcamaktan, hayata gülümseyerek bakmaktan başka seçeneğimiz yok sanırım.  
Düşünüyorum da şimdi elimizde bir kağıt kalem olsa ve bizden yeni yıl için dileklerimizi yazmamız istense, kocaman harflerle öncelikle "BARIŞ! BARIŞ! BARIŞ!" diye  yazardım herhalde. Bu bir klişe gibi görünse de  kendimizle  ve dış dünyayla yaşadığımız ilişkilerde buna ne çok ihtiyacımız olduğunu son günlerde daha çok hissediyorum.  Biz barışı bir değer olarak içselleştirmedikçe, ötekini anlamaya çalışmaktansa, hep hükmetmeyi, beklenti içinde olmayı,  yargılamayı ve başkalarının zaafları üzerinden kendimizi haklı kılmayı seçtikçe  nasıl huzurlu olabiliriz ki?  
Hepimiz için  çatışmalardan, gerilimden, yalandan dolandan, haksızlıkladan,  şiddetten, bağnazlıktan talandan ve en çok da  acı kayıplardan  uzak, sağlıklı, huzurlu, hayallerimize  ve özgürlüğümüze  yol aldığınız "BARIŞ"  ve güzel duygularla dolu  bir yıl olsun!..Ve Can Baba'nın o güzelim dizeleriyle merhaba diyelim yaklaşmakta olan yeni yıla...."MUTLU YILLAR" 
    
"Bugün dünyayı istediğin renge boya
Rengarenk batan günü al karşına
Bir renk de kendin kat
Çocuklar gibi saf, temiz berrak
Kapat gözlerini bir hikaye yarat
Vazgeçme hissedilir biraz da,
sıcaklığını kat   
Kalbinde, ki elleri bırakma sıkıca tut
Çünkü varlıktır, sevgiye en güzel kanıt
Yalnızlığın saltanatını sür, sür ama 
Birikmiş sevgiden, herkese bir parça ver
Bir tebrik, bir arama bin umuttur insana
Mutlu yıllar, mutlu yıllar sana."
 
 
Toplam blog
: 30
: 572
Kayıt tarihi
: 02.11.09
 
 

Edebiyat, sinema, tiyatro ve müzik başlıca ilgi alanlarım. Gezmeyi, okumayı, yazmayı, düşünmeyi v..