Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Kasım '16

 
Kategori
Hukuk
 

Yine gizli çekim, yine şantaj

“24 yaşında genç bir kızım. Bundan üç yıl kadar önce ortak bir arkadaşımız beni bir gençle tanıştırdı.

Bir süre arkadaşlık yaptıktan sonra defalarca yalanını yakaladığım için ayrılmak istedim ve ayrıldık.

Hatta öyle anlayışlı davranır gibi yaptı ki, ben onu sosyal paylaşım sitesindeki arkadaşlığımdan dahi çıkarmadım.

Ben bir süre sonra başka birisiyle tanıştım. Birbirimizi seviyorduk ve evlenmeyi düşünüyorduk. Benim için şiirler yazan bu genç benden aniden ayrılmaya karar verdi. Israrlarıma rağmen hiçbir gerekçe de söylemedi.

Bir süre sonra tanıştığım başka bir genç de benden ayrılınca ne olup bittiğini anlamaya karar verdim. Beni bu adamla tanıştıran arkadaşımdan rica ettim, bu durumu anlamasını istedim.

Bu adam, arkadaşlık yaptığımız dönemde ikimize ait gizlice çektiği videoları iki arkadaşıma da gönderdiğini kahkaha atarak övüne övüne anlatmış. 

Bunları duyunca çok üzüldüm. Bu adama kızgınlığımı ifade eden bir mail gönderdim.

Bana verdiği cevapta ‘Başkalarıyla görüşmeyi sana yasakladım, Bir daha böyle bir şey yaparsan bu defa bu çekimleri tüm arkadaşlarına ve ailene gönderirim,’ dedi.

Ne yapacağımı bilemiyorum, bana yardımcı olun.”

***

İşte size önerilerim: Öncelikle kararlı olun, şantajcıya sakın boyun eğmeyin, haklarınızı arayın.

Hak arama özgürlüğünüzü kullanmanızın sadece size değil, tüm topluma yararı var.

Bu tür olayların artmasının nedenlerinden biri de hak arama özgürlüğünün yeterince kullanılmamasıdır. Herkes hakkını ararsa mutlaka caydırıcı olur. Bir başkasına yapamaz.

***

İşte yasal haklarınız:

*Değerli okurum, bulunduğunuz ilin Cumhuriyet Savcılığı’na size yapılanları anlatan bir dilekçe ile şikâyetinizi bildirin. Dilekçenize delillerinizi de ekleyin.

*Ayrıca bu şahsa karşı manevi tazminat davası da açın.

***

İşte size yapılanlarla ilgili Türk Ceza Kanunu maddeleri:

Özel hayatın gizliliğini ihlâl

Madde 134 - (1) Kişilerin özel hayatının gizliliğini ihlâl eden kimse, (Değişik ibare: 02/07/2012-6352 S.K./81.md.) bir yıldan üç yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır. Gizliliğin görüntü veya seslerin kayda alınması suretiyle ihlâl edilmesi hâlinde, (Değişik ibare: 02/07/2012-6352 S.K./81.md.) verilecek ceza bir kat artırılır.

(2) (Değişik fıkra: 02/07/2012-6352 S.K./81.md.) Kişilerin özel hayatına ilişkin görüntü veya sesleri hukuka aykırı olarak ifşa eden kimse iki yıldan beş yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır. İfşa edilen bu verilerin basın ve yayın yoluyla yayımlanması halinde de aynı cezaya hükmolunur.

Şantaj

TCK: 107 (2) (Ek: 29/6/2005 – 5377/14 md.) Kendisine veya başkasına yarar sağlamak maksadıyla bir kişinin şeref veya saygınlığına zarar verecek nitelikteki hususların açıklanacağı veya isnat edileceği tehdidinde bulunulması halinde de birinci fıkraya göre cezaya hükmolunur.

 ***

Her şeyin hayalleriniz gibi olması dileğimle…

Cengiz Hortoğlu

 hortogludorduncubakis@gmail.com

http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..