Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mayıs '13

 
Kategori
Siyaset
 

YİNE GÜNDEM SARSILDI...

YİNE GÜNDEM SARSILDI...
 

 

Yine gündem sarsıldı...
 
Bugün "Ne yazayım" diye düşünürken gündem sarsıldı...
 
Aslında yazımı yazacak ve sonunda da "Bir kaç gün müsaade, ben kısa bir yolculuğa çıkıyorum" diye noktalayacaktım. Aslında yine öyle yapacağım da, yazacağım şey alt-üst oldu...
 
Bir zamanların "Efsane" adamlarında Hayri Kozakçıoğlu, evinde intihar etmiş...
 
Daha doğrusu "Şimdilik" öyle diyorlar.
 
Niye intihar etsin ki?
 
Düşünüyorum, bir havsalaya sığdıramıyorum. Gündemde olan birisi olsa, hakkında bir rivayet olsa, altından kalkamayacağını anladı da intihar etti diyelim...
 
O yok, dokuz yok, durduk yerde niye intihar etsin, değil mi?
 
Ancak ilk belirlemelere göre, eşinin bile silah sesini duymadığı evinde, kilitli odasında, göğsünden, yakın mesafeden vurulmuş olarak bulunmuş...
 
İntiharına bir gerekçe bulunamazsa, neden öldüğü ya da intihar ettiği belli olmadan öteki dünyaya göç etmiş ve arkasında da bir çok sırrı beraberinde götürmüş olacak.
 
Hayri Kozakçıoğlu, devletin en önemli mevkilerinde ve en kritik dönemlerinde çeşitli yerlerde görev yapmış bir bürokrat, vali. Bir başka deyişle, devletin "Sır küplerinden" birisi...
 
Hakkında bir çok söylenti çıktı, lakin her hangi bir cezai soruşturma ile karşı karşıya kalmadı. Kalmazdı da zaten, dedim ya "Sır küpü" diye.
 
Bu ve benzer kişiler, bildikleri ile öteki dünyaya göç ederler. Ancak eğer var ise tutanakları, belgeleri, devlet arşivlerinde yer alır.
 
Böylesi kişiler için çok önemli olan, "İntihar etti" diye bırakmamak, sonuna kadar konuyu deşmek şart.
 
İnşallah da öyle olur ve "Neden" sorusunun cevabı verilir.
 
XXX
 
Değerli okurlar...
 
Bir kaç günlük izin rica ediyorum. Kısa bir seyahatim olacak, dönüşte yeni bilgilerle devam etmeyi umut ederek ara veriyorum.
 
Hoşça kalın...
 
Bir kaç günlüğüne...
 
23 MAYIS 2013 
İBRAHİM PEKBAY
 
 
Toplam blog
: 1104
: 918
Kayıt tarihi
: 28.01.07
 
 

Emekliyim ama “Tekaüt” değilim. 1961 yılından beri değişik “Anadolu” gazetelerinde yazdım. 1984-8..