Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Aralık '11

 
Kategori
Güncel
 

Yine işin Bor’unu çıkardık

Yine işin Bor’unu çıkardık
 

Türkiye’deki bor miktarı dünya bor rezervinin % 72’sini ihtiva ediyor. Ancak konu başlığının halk arasında kullanılan daha doğru telaffuzunu siz daha iyi bilirsiniz.

Öne çıkma isteği milletimizde çok yüksek. Biz bunu hep yapıyoruz. Aceba çok mu milliyetçiyiz yoksa çok mu eziğiz de öne çıkmaya çalışıyoruz?

Time dergisi her yıl olduğu gibi bu yıl da yılın kişisini belirlemek için anket düzenlemiş. Ve başbakanımız bu ankette açık ara farkla birinci olmuş. Şaşırdınız mı? Ben şaşırmadım çünkü nedenini tahmin edebiliyorum. Sizce Tayyip Bey gerçektende dünyada bu kadar aktif ve tanınan bir şahıs mı? İkinci sırada futbolcu Lionel Messi yer almış. Tayyip Bey 122 931 oy alırken Messi’nin oyları ancak 74 415’i bulmuş. Aceba dünya genelinde hangisinin hayranı daha çoktur? Tayyip Bey’in mi? Yoksa Messi’nin mi? Ben olsam Messi derdim. Ancak soruyu biraz değiştirip hangisinin fanatiği daha çok diye sorarsanız belki anket araştırmasının sonucuna ulaşabilirsiniz. Time dergisinin doğru bir anket düzenleyebildiğini hiç sanmıyorum. Bence bu Time çalışanlarının beceriksizliği değil. Türk halkının hırsı demek daha doğru olur. Çoğunuz yakın tanıdıklarınızdan şu tür mailler almışsınızdır mutlaka. XXX dergisi anket düzenliyor, yılın kişisini veya bizim şarkımızı ankette beğenin ve daha yukarıya taşıyın. Yapmanız gereken şey çok basit. Bağlantıyı açtıktan sonra sağ taraftaki EVET yazılı yere basacaksınız. Unutmayın EVET’e basacaksınız.

Bu her zaman işe yaramayadabiliyor. Zaten anket sonuçları bunu da göstermiş. Tayyip Bey en popüler kişi olmasının yanı sıra en az popüler kişi de seçilmiş. Ben hiç sanmıyorumki bir Norveçli veya bir Hintli Time derdisi’nin düzenlediği bu ankete katılıp “A a listedeki herkes tamamda Recep Tayyip Erdoğan’da kim? İlk defa duyorum.” demiş olsun ve böyle böyle oylar biriksin ve Recep Tayyip Bey en az popüler kişi seçilsin. Yani en az popüler ismi seçen de yine Türk halkıdır.

Tamam oldu bir kere. Hani bir kere olmadı yüzyılın adamı seçiminde Atatürk’ün seçilmesi veya Eurovision şarkımızın en üstlerde yer alması sırasında da yine aynı yöntemlere baş vurulmuştu. Bu seçime katılanlara özelliklede tüm tanıdıklarına haber salarak aman bizim adayımızı seçin diyenlere sormak istiyorum, ELİNİZE NE GEÇTİ? Sorumu sakın yanlış anlamayın, ben şu kişiyi neden seçtiniz, bu şarkıyı neden seçtiniz demiyorum, bu işi neden yaptınız ve elinize ne geçti? Şimdi bütün dünya bizi alkışlayacak mı? Bence tam tersi, rezil olduk.

Ne hikmetse Allah’tan Türkiye bor madeni, anket tıklamarı sonucu dünya lideri değil. Gerçekten fazla olduğu için böyle.

Bırakın her şey nasıl olacaksa öyle olsun. İnsanın kendi kendini beğenmesi, ben herkesten üstünüm demesi hiç hoş bir şey değil. Aynı zamanda ayıp. Ortaya güzel işler çıkartın, iyi bir şarkı besteleyin, güzel bir resim yapın, biliminizi geliştirin ve herkes sizi seçsin.

İşte o zaman ben de sizi (bizi) alkışlarım.

Saygılarımla,

Ertunç Alpman

 
Toplam blog
: 42
: 1605
Kayıt tarihi
: 06.09.11
 
 

20. yüzyılın 2. yarısında bu dünyada doğdum. Eğer layık görürseniz insan diyebilirsiniz bana. Yük..