Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Kasım '08

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Yine Kablo TV...

Yine Kablo TV...
 

Yine Kablo TV...

Sabah televizyonu açtığımda kanalların yerlerinin yeniden değişmiş olduğunu gördüm. 27 Ekim’de Turksat 3A devreye alınınca Kablo TV kanal sıralaması –sanki gerekiyormuş gibi- değiştirilmişti. Yaptığımız itirazlar hiç gözönüne alınmamıştı (1, 2). TRT1’de kapalı olan Teletext 1 hafta sonra, benim yazdığım ertesi günü konulmuştur (4).

Televizyon izleyici televizyonunda istediği kanalı istediği yere koyar. 30 yılı aşan bir alışkanlıkla benim televizyonumda TRT1 ilk sıradadır. Kanallar eklendikte diğerleri de 2, 3, 4... sıraladığım için her televizyonumda o sıraya göre ayar yapmışımdır.

27 Ekim’den sonra Kablo TV'nin kanalları düzelteceğinden umudu kestiğim için eski kanal sıralamama göre ayarları yaptım (3). Kanal sıralamamda hem alışkanlıklarım etkilidir hem de zaping sırasında rastlamak istemediğim kanalları (Samanyolu, Kanal 7, Kanal 24, Kanaltürk, Ülke, Kanal A, Ses, Mesaj, TGRT Haber) sona atarım.

Ancak dün gece yine kanal sıralamasını değiştirmişler. Benim sıralamada 40 sıradan sonra attığım kanalların iki dışında diğerleri üst sıralara taşınmış. Şimdi yeni baştan ayar yapmam gerekiyor.

Kablo TV’de tüm kanalların bölünmüş ekranda verdikleri sayfa da 2 haftalık aradan sonra yayın girmiş, orada bir uyarı var:

“Sayın abonelerimiz! Kablo TV yayınlarını sorunsuz izleyebilmeniz için lütfen otomatik tarama yapınız...”

Yani otomatik tarama yapayım ki, sizin sıralamanıza mahkum olayım. Neden otomatik tarama yapacakmışım ki, kendi bildiğim gibi yaparım. Siz Samanyolu ve Kanal 7’yi ilk sıralara taşıdıkça ben en sonlara atarım ve onlara rastlamam.

27 Ekim’deki sıralamaya göre otomatik tarama yapılınca, C bandından taramaya başlayan televizyon alıcıları için “özel” bir liste hazırlanmıştı. Şimdi sıralama yeniden değişmiş. Kablo TV ne yapmaya çalışıyor, anlayan var mı?

(1) Kablo TV karmaşası (28-10-2008), http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=140868
(2) Kablo TV frekansları ile ilgili TRT’ye mektup yazdım (28-10-2008), http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=140885
(3) Kablo TV’den umudu kestim ve... (28-10-2008), http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=140975
(4) Kablo TV’de TRT Teletext hala yok (2-11-2008), http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=141898

Ankara, 8 Kasım 2008

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..