Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Aralık '11

 
Kategori
Felsefe
Okunma Sayısı
1062
 

Yine Mevlana iklimine sarındım bu gece

Yine Mevlana iklimine sarındım bu gece
 

Bir kum tanesindeki sırrı görebileydim, evreni de görürdüm.


"Gel" dedi ya… tereddüte ne gerek var.
Baktım kapı açık, üstelik kim olduğumun da pek önemi yokmuş..
Tam bana göre dedim, daldım içeri…

Duyan gelmiş.
Kimisi merak etmiş gelmiş,
Kimisi bir şey ummuş gelmiş..
Kimisi de niye geldiğini bilmeden gelmiş.

“Ey insan, ne tuhaf bir varlıksın.
Zıtlıklar sende birleşmiş
Ten hayvanıyla, can meleğini almışsın
Dikkat et de tenin, canına diş geçirmesin”

Bir tenime baktım, bir canımın sesine kulak verdim
Tenimin, can meleğimin kafesinde esir olduğunu sanmanın mutluluğuyla
Sözünü dinler gibi yaptım…
Hem de ya tutamazsam diye korkmadan...

Madem tövbeme, tövbem dahi önemli değilmiş
Yırttım perdemi, pervasızca, daldım içeri...
Bir de ne göreyim!
Gönül gani, sevgi sonsuz, şefkat umman gibi
Herkese göre bir şeyler var.
Herkes ihtiyacınca almakta,
Herkes dileğince doldurmada kabını
Dileyen sevgi, dileyen aşk, dileyen huzur.

“Dünyada nice diller var, nice diller,
Ama hepsin de anlam bir.
Sen kapları, testileri hele bir kır,
Gör bak sular nasıl bir yol tutar, gider. .”

Bilmeden gelirler, gelmesine de;
Kimi hamdır, pişer,
Kimi pervane olur, yanar ateşe düşer
Kimi seyyare olur döner de döner
Kimi bir ney sesiyle coşar…

Onlar ki âlemde yaşarlar amma,
Mana âlemine geçmektir çabaları
Dönmeyse bahaneleri...

“Yokluk âleminde az söz söylemeye ahdettim
Amma dikensiz gülü kim görmüş?”

“Sözlerim günahım” olsun dedim,
Ve pervasızca devam ettim…

Dalgalanması doğasındadır denizin
Rüzgar eser de çırpınmamak, elinde mi!
Gönlü güzelliğe düşer de insanın
Yüreğin çarpmaması elinde mi...!

“Bir damla olma, kendini deniz bil
Mademki denizi özlüyorsun,
Damlayı yok etmeyi bil”
dedi.

Ummana karıştığımı zannettim, cesaretlendim..
Biraz daha aralamaya çalıştım perdeleri...
Daha dikkatle baktım, görmeye çalışarak.

Başlar eğilmiş, ruhlar yükselmede
Bedenler bükülmüş,
Canlar tenden vazgeçmede.
Beyaz tennureler gönülleri sarmış
Kar taneleri, ateşe düşüp erimede....

“Bir gececik uyuma, ne olur.
Ayrılık kapısını çalma bir gececik.
Bir gececik dostların gönlü olsun,
Ne olur sabahı et bir gececik”.

Kollar açılmış, dönmedeler neyle
İzlenen bir şölendir seyredenlere.
Etekler ha savrulmuş ha savrulmamış,
Kimin umurunda…
Ben, zaten benden geçmişim diyenlere.

“Aşk nedir, bilmiyorsan gecelere sor,
Şu sapsarı yüzlere, şu kupkuru dudaklara sor.
Su nasıl yıldızı, ayı aksettirir, gösterirse
Bedenler de canı, gönlü gösterir.”

Güzelliktir aşkın sebebi,
Ancak sevgiyle ödenir bedeli
Aşk pazarında sevgi, sevgiyle takas edilir,
Satacağın yoksa, neye yarar  tezgâh açman
Mal değil ki aşk, “bana da tart beş okka” diyesin...

“Ney sesi, tekmil hava oldu ateş,
Tümden yok olsun, kimde yoksa bu ateş”

Vay ki beden ateşiyle, gönül ateşini karıştıranlara…
Vay ki beden ateşini, gönül ateşi sananlara..
Vay ki dönmekten maksat,
Etekleri savurmak zannedenlere...

“Bir gececik gözlerimiz seninle aydın olsun,
Kör olsun şeytan bir gececik.
Dünyayı güzel kokular sarsın bütün.
Karanlıklardan ışıklar aksın ovalara.
Sofrandakiler dirilsin bir gececik.

Bir gececik uyuma, ne olur.
Ayrılık kapısını çalma bir gececik.”

Kendimi çok kaptırdığımı görmüş olmalı ki Mevlana;

“Yeter sus artık, sus.
Çünkü ışığa benzeyen bu sözler,
Sabaha karşı gelen, karanlığa uymaz”
dedi.

O'na, kendi deyişiyle cevap verebilme olgunluğuna ulaşmayı çok isterdim...

"Bugün Ahmet benim,
Ama dünkü Ahmet değil.
Bugün anka benim,
Ama yemle beslenen kuşcağız değil"
....

zirve özden özpınar bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Çok beğendim hele'de son kıtayı:))Anlamı çok büyük anlayana.Mesnevi tadında ,kaside güzelliğinde olmuş..Aşk varya,tadına tad katmış sanki:))Okuyanı alıp götüren cinsinden olmuş.Muhabbet çok,paylaşılcak şey çok,anlatılcak şey çok.Bu gece ayrılık olmasın.son gecede olsa.uyku girmesin,kapıyı çalmasın.Bir gecede yeter, bir ömre:)))Selam ve sevgilerimle..

çalıkuşu 
 11.01.2012 11:15
Cevap :
Bana Hayyamı hatırlattı bu güzel ve anlamlı yorumun. "Ömür defterinden bir fal açtım gönlümce; Halden anlar bir dost gelip falı görünce; Ne mutlu sana, dedi; daha ne istersin: Ay gibi bir sevgili, yıl gibi bir gece.". Sevgiyle kal  12.01.2012 14:04
 

Dost, benim yorum nereye uçar ki...çok masumdu valla billa...eyvallah...

nedim üstün 
 27.12.2011 13:03
Cevap :
Daha yeni açıyorum. Senden ancak gül gelir bana. kal sağlıcakla. eyvallah..   27.12.2011 14:59
 

dünyanın gerçek dilini , delilini gerçek manada anlayabilmemiz dileği ile sevgiler Ahmet bey. Elinize sağlık.

Sokrates 
 24.12.2011 13:07
Cevap :
Bütün çabamız bunun için. Yaşamı anlayabilmek, yaşamımıza anlam katabilmek. Kal sevgiyle.  27.12.2011 15:01
 

Kutlarım Ahmet50 ne güzeldi,yüreğine sağlık.

Şerife Mutlu 
 22.12.2011 19:01
Cevap :
Bir o kadar da güzel olanı dostlarla paylaşmak. Sevgiyle kal.  27.12.2011 15:02
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 193
Toplam yorum
: 1060
Toplam mesaj
: 41
Ort. okunma sayısı
: 995
Kayıt tarihi
: 01.08.07
 
 

Bilecik doğumluyum. Emekli Eğitimciyim. Ankara'da ve yazları Kuşadası'nda yaşıyorum Günlük uğraşl..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster