Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Nisan '09

 
Kategori
Müzik
 

Yine Oğuz Aksaç, hep Oğuz Aksaç. Derin olur işte böyle aşkın yaresi. Yıkmadan gel, yakmadan gel.

Yine Oğuz Aksaç, hep Oğuz Aksaç. Derin olur işte böyle aşkın yaresi. Yıkmadan gel, yakmadan gel.
 

Fatih Hepokur' un Objektifinden.


Her zamanki performansı ile yine orijinal marjinal bir esere imza atmış Oğuz Aksaç. Ses mükemmel, giriş mükemmel, performans mükemmel. Büyülü bir sesin ateşlediği büyülü bir atmosferde ateşi ve aşkı temsil eden siyah ve kırmızı ve tabii ki fırfırlı elbiseler içinde dans ederken bulmak istiyor ya da buluyor insan kendini. Şarkının girişi böylesi bir duygu alemine sürüklerken dinleyen kişiyi, "en azından beni" :)) sonrasında gelen uzun hava ile yer minderlerine oturmuş, başı yazmalı, yüreği yareli, eli başına dayalı ağıt yakan Anadolu kadınlarının görüntüsü geliveriyor gözlerinizin önüne. Ve hemen minderleri yere atıp birbiri ile aşkını ve acısını paylaşan Anadolu kadını oluveriyorsunuz. Ve tüm bunları; Oğuz Aksaç' ın o her zaman hayran kaldığım sesi, ses dalgaları yaratıyor ruhumda.

Eşimle tartışırdık, Oğuz Aksaç daha Gurup Çığ’ da iken. O Mustafa Özarslan derdi, ben Oğuz Aksaç. Mustafa Özarslan’ ı da severim ama Oğuz Aksaç’ ın yeri başka bende. Başka, bambaşka bir tılsım var sesinde. Gittikçe de geliştiriyor sanki…

Yine çok beğendiğim, "aslında bu türküsü ile giriş yapmakken niyetim, sonradan değiştirdiğim" bir başka türküsü ise, senden midir, benden midir? oldu. You tube gezinirken rastlayıp dinlediğim. Ne diyebilirim ki? Sanatçımızın kendini aştığı aşikar. Burada tüm hünerini sergilemiş ve ustaca kullandığı sesiyle içimize işleyen bir türküye imza atmış yine. Türkünün, sözleri itibari ile de herkesin yüreğindeki bam telini sızlatacağı aşikâr.


yandıklarım şam-ı seher

sendenmidir bendenmidir

başımdaki aşktan eser

sendenmidir bendenmidir

bağrımdaki başım benim

gözümdeki yaşım benim

ağ oldu yoldaşım benim

sendenmidir bendenmidir

terk ettiğim can-ı teni

yok eylediğim ben beni

her gördüğüm sanmah seni

sendenmidir bendenmidir

seyit nizamoğlu bana

benliksiz al senden yana

sen ben sözü bilmem sana

sendenmidir bendenmidir

söz : seyit nizamoğlu

müzik : yavuz top
 

Yakmadan gel, yıkmadan gel! ...

Of offf. En güçlü silahı sona saklayan avcılar gibi sonuna bağladığı aşık Feymani’ ye ait bu dizelere ne demeli? Oğuz Aksaç’ ın yorumu ile birleşince diyecek fazla bir şey kalmıyor. Ahu gözlüm tut elimden,/ Vazgeçmeden emelimden./ Askın beni temelinden,/ Yıkmadan gel, yakmadan gel demekten başka... En iyisi dinleyelim dinlenelim biz.

Derde salmadan başımı,

Noksan etmeden işimi.

Damla damla göz yaşımı,

Dökmeden gel, akmadan gel.

Feymani’yim, kaçma benden,

Usanmadı gönül senden.

Ecel tatlı cani tenden,

Çekmeden gel çıkmadan gel.

Aşık Feymani

 

 
Toplam blog
: 669
: 1503
Kayıt tarihi
: 19.01.07
 
 

Bir on dört mart sabahı güneş henüz arz-ı endam ederken üzeri yongalarla kaplı, küçük pencereli, ..