Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

güne_bakan(Nazenin yavrusu)

http://blog.milliyet.com.tr/gunebakanlar

01 Aralık '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Yitiğim

Yitiğim
 

sevgili


Canım annem uzaklara gittiğinde ruhum korkunç bir göçük altında kaldı nefes alamadım boğuldum, yazgım değişti... Ama bizim için çokta değişik bir şey oldu...

Anneme koşan herkesin sözleşmiş gibi vefakarlığını cefakarlığını anlatırken enteresan bir cümleciği kalben söylediklerini gördüm...” O beni çok severdi”

Bir insan ancak tam emin olarak kendi yüreğindekileri bilebilirdi, ama o insanlar annemin kendilerini gerçekten sevdiğinden öylesine emindi ki... Hatta sokakta kirpasaklı bulup yıkayıp pakladıktan sonra öpüp ısırdığı çocuklar, koca koca adam olmuş, kendi çocuklarıyla koşup gelmişlerdi gözyaşı içinde “O beni çok severdi” herkesin ağzında pelesenk bir cümle idi... Akın akın bir sevgi nehrine dönüştü uzun süre evimiz...

Bunları neden mi anlattım... Çünkü gördüm ki bu dünyada yegane gerçekliğimiz verebildiğimizce paylaşabildiğimizce sadece sevgidir... Sevgi ile çocukları sarıp sarmalayıp büyütmek, sevgi ile kötülükleri örtmek gerek... Biz insanlığın yegane gerçeği yüreği... Canımız çok ama pek çok yansada sevmekten korkmamalıyız... Yetimhanelerde, sokaklarda sevgisiz büyüyen çocuklardan hepimiz sorumluyuz... Sevgisizlikten oluşan kötülüklerden ölen tüm masumlara işlenen günahlarda bizimde payımız var... Sevgisiz bıraktığımız çiçeğimiz bile sararıp solarken insana neler olmaz...

Bir laz kadını babaannenin torununu öpüp koklarken büyük bir mutlulukla ”cennet kokuyorsun sevgili” derken gözlerinde gördüğüm ifade yüreğimi titretmiş, burnumun direği sızlamıştı... Zira cennete gittiğine inandığım anacığımın bana bakarken gözlerinde gördüğüm sevgiydi bu...

Bahçemdeki anne kediyi bir görmelisiniz, yavrusu tehlikede ise bir pantere dönüşüyor adeta...

Ya hiç anne kuşun yavrusunu uçurma tecrübesine rast geldiniz mi? Henüz yeni kanat çırpan yavru kuşunu bıkmadan saatlerce izler, ufak bir irtifa kaybında 7 sülale tepesinde dönmeye başlar...

Sevgilerimizi kaybedince değil yaşarken değerini verebilme anında sevgiyi dolu dolu yaşayabilme en güzel olanı elbette... Tüm kayıpları sevgiyle tamamlayabilme umuduyla...

http://www.losev.org.tr/v2/tr/dergi_popup.asp?ctID=426&RecID=182

 
Toplam blog
: 54
: 1026
Kayıt tarihi
: 05.10.06
 
 

Ata toprağı Karadeniz'den, terbiye ve eğitimi Trakya'dan, günebakan ve İstanbul sevdalısı eski bir m..