Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Aralık '08

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Yiyom yiyom doymuyom

Yiyom yiyom doymuyom
 

RESİM : ALINTI


İsimlerini bile bilmediğimiz her derde deva olabilecek bir sürü bitki var.
Bu ara bayanların hatta erkeklerin bile duydukları her bitkiyi kullandıklarına bizzat şahidim.

Mesela babam. Bizim evde her akşam bir şeyler kaynar. Dün kereviz kaynadı bu gün kesin maydanoz kaynar. ( aman maydanoz canım maydanoz diye bir türkü var aklıma hep o gelir.)

Hiç sormayın birde güzel kokar ki .

(maydanoz ve kereviz kaynadığı gün beni mutfağa sokamazlar)

Önce yemek istediğimiz canımızın çektiği şeyi hedef alıyoruz sonra bir şekilde ele geçirip tüketmeye başlıyoruz. Bir dönem pop kek hastası olmuştum TRT de her gün yayınlanan bir dizi vardı o başlamadan keki temin eder ve ekran karşısına geçerdim.

Bu aylarca böyle sürdü. Düşünsenize her akşam bir tane kek yemek. Ben aldım mı kiloları. Hadi şimdi ot bul sebze bul kaynat babam kaynat.

Bazen ben de yiyom yiyom ama doymuyom doktor bey.

Aslında aç olan karnımız değil gözümüz.

Geçen hafta radyoda dinleyicilerimle de paylaştığım bir haber vardı. Can boğazdan gelir mi gider mi? Can boğazdan gelir lafını en çok ne zaman seviyorum biliyor musunuz?

Bir misafirliktesiniz ve karşınızdaki insanın kiloları ya da kilolarınız hakkında konu açacağından korkarken, tabağınızda durup size bakan bir birinden güzel can alıcı gıdaları içli içli seyrederken. İşte o güzel cümlenin bir anda gelmesi. O an süper süper diye bağırıp tabaktaki ilk gözüme kestirdiğimi mideme yollamak.

Kendim için araştırmıştım sizlerle de paylaşmak istedim.

Yeşil Çay :

- Vücuttaki yağların yakılma sürecini hızlandırarak diyetleri destekler.

- Migreni geçirir

- Kalp ve dolaşım sistemini olumlu etkiler.

- Mide ve bağırsak problemlerini hafifletir.

Kiraz Sapı :

- İdrar sökücü ( böbrek dostu )

Kiraz sapları en çok idrar yolları enfeksiyonları için kullanılıyormuş.

Kereviz :

- Sinir yorgunluğunu giderir

- Cinsel gücü ve isteği arttırır.

- İştah açıcıdır

- Ağız kokusunu giderir.

- Cilde tazelik ve parlaklık verir

Maydanoz :

- Bağırsakları çalıştırır. Sindirimi kolaylaştırır.

- Mide ve bağırsak gazları söker

- Diş etlerini güçlendirir.

- Saçları canlandırır.

At Kuyruğu Otu :

- sindirim sistemini güçlendirir

- Vücut direncini arttırır.

- İdrar ve balgam söktürücüdür.

Biberiye :

- Mide ve bağırsakları uyararak hazmı kolaylaştırır.

- İdrarı ve bağırsak gazlarını söktürür.

Calapa Yumrusu :

- İdrar söktürerek kabızlığı giderir, ishal yapar.

En iyisi bir aktara gitmek ve neyi nasıl kullanmamız gerektiğini öğrenmek. Benim ilk işim şimdi bir aktara gidip önce Calapa Yumrusunun nasıl kullanılacağını öğrenmek olacak.

Sonrada gözüme kestirdiğim çeşidi bol bir markete gidip en sevdiğim reyonda en az 10 dakika geçirmek olacak. :)

DOKTOR BEY

Verdiğin perhize budur gayratım
Bundan başka yiyemiyom dohtor bey
Üç sepet yumurta sabah kahvaltım
Teker teker sayamıyom dohtor bey

İki leğen pilav bir yayık ayran
İster yağlı olsun ister yavan
Yanına kesiyom beş kilo sovan
Yeyom yeyom doyamıyom dohtor bey

Üç tencere bamya yerim bişinci
Yirmi tas su içip biraz koşinci
Her yanım sökülür karnım şişinci
Sağlam göynek giyemeyom dohtor bey

Şinciye acımdan coktan ölürdüm
Sağolsun komşular gönderir dürüm
Bir guzudan cok yiyemiyom var sözüm
Ayıp olur cayemeyom dohtor bey

Bazı az geliyo beş kasa hurma
Yedi lahanadan yapıyoz sarma
Onudamı yedin diye hiç sorma
Utanıyom deyemiyom dohtor bey

Günde iki cuval unum gidiyo
Avradım her sabah ekmek ediyo
Bir gazen fasile gönül ye diyo
Arttırmaya gıyameyon dohtor bey

Senede kırk dönüm bostan ekerim
Benden başka kimse yemesin derim
Gavunu garbuzu gabuklu yerim
Aceleden sayameyon dohtor bey

Bilmem bu işin sonu nereye gider
Buyumuş kısmetim buyumuş gader
Bir günde yediğim işte bu gader
Daha fazla yiyemeyom dohtor bey

Hüseyin AKDOĞAN

 
Toplam blog
: 74
: 709
Kayıt tarihi
: 17.03.08
 
 

1984 Ankara doğumluyum aslen Sivaslıyım. Medikal, tekstil dallarında çalıştım şimdi ise asistanlı..