Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Eylül '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Yoğun gecenin ardından

Yoğun gecenin ardından
 

Yorgun gecenin ardından


Bayram çok kısa sürdü bütün gece karşılıklı olarak didindi kızım ve köpeği biber. Normaldir çünkü ikisi de birbirine yabancı.

Ve gerçekle yüz yüze geldiler.

Tozpembe hayaller yıkıldı…

Tam bir hüsran oldu ilk gecenin sonu. Biber bütün gece sızlandı durdu tabii ki Senem her daim başında. Anne nasıl bebeğinin başında olur o da ayni şekilde kızı ile ilgileniyor. Ben odamda bütün gece didişmelerini ve çabalarını dinledim. Ama kesinlikle kalkıp müdahale etmedim. Baştan belirttim kesin kez ilgilenmeyeceğimi.

Bana hissettirmeden evin temizlenmesi ve onu susturma çabaları için çok uğraştı. Bende onu bozmamak için odamda bekledim sessizce.

Bana verdiği sözü tutup tutamayacağını her ikimizde görmeliydik. Yaşayarak öğrenme zamanıydı çünkü.

Nihayet kalktığımda her ikisi de perişandı yorgunluktan. Gözlerden uyku akıyordu.

Senem’den ilk isyan bayrağı açıldı.

Anne; ben bakamayacağım, sen haklıymışsın.

Başkasına verelim ben bakamıyorum…

Yeni annenin korkusu ürkekliği çökmüş üzerine.

Oysaki farkında değil ama, gerçekten sahiplenmiş ve iyi bakmıştı biberine.

Artık müdahale zamanı gelmişti. Önce bir yer belirleyip sakinleştirelim ve dinlendirelim dedim. Sessiz bir mekân belirledik bibere ve yatağını yerleştirdik. Maması, suyu verildi. Kirli gazeteleri temizlendi.

Ve her ikisi de dinlenmeye çekildi.

Manzara müthişti. İkisi de toz şekeri misali dağıtmış ve baygın uyuyorlardı.

Düşünün yeni doğum yapmış anne yorgun gecenin ardından nasıl baygın uyur bebeği bir tarafta kendi bir tarafta. İşte öyle bir manzara sergiliyorlar.

Bana göre çok iyi atlattılar ilk geceyi her ikisi de.

Uyandığında kendine gelmişti. Artık söylediklerime göre davranacağını dile getiriyordu.

Evet kızım işin zorluğunu görmen için sizleri baş başa bıraktım. Nasıl kolay mı bir köpeğe bakmak ve onun sorumluluğunu almak? Çok zor biliyorum ama ilk zorlukta kaçamazsın düşlerinden. Ben sana güveniyorum sen iyi bir anne olacaksın ve köpeğine çok iyi bakacaksın.

Beklemiyordu bu sözleri benden. Ama işin doğrusu da bu idi.

Aradan bir ay geçti. Her ikisi de düzene girdi. Her gün düzenli eğitimlere başladılar.

Bebeğinize nasıl öğretirsiniz oturmayı, kalkmayı, yürümeyi ve konuşmayı işte o sabırla çalışıyorlar.

Her başarıdan sonraki sevinçleri görülmeye değer.

Biber ile beraber kızımda büyüyor olgunlaşıyor…

 
Toplam blog
: 96
: 2224
Kayıt tarihi
: 13.06.06
 
 

Hayata güleryüzle bakmaktır felsefem ama polyannacı değil. 1961 Sivas doğumluyum, evliyim 2 kızım..