Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Haziran '07

 
Kategori
Türk Mutfağı
 

Yoğutlu bulgur topları

Yoğutlu bulgur topları
 

Görüntüsü çok güzel bu sefer siz yapın bana anlatın lezzeti nasıl diye, ben çok yorgunum, tekneler denize atıldı, bende kendimi gidip Ege 'nin serin sularına atacağım yarın, yemeği de eşim yapar, çok güzel balık lezzetleri yapıyor, hem misafirimiz var hafta sonu, belki hafta içi yapabilirim bulgur toplarını, dinleneyim de yaparım, üstümde bir kırgınlık var, grip olacağım galiba, klima çarptı beni aman dikkat edin çarpılmayın.

Bodrum yanıyor, dışırıda gezilecek gibi değil, tatile gelecek olanlar, sıcağa hazırlıklı gelin, ama nem yok, bunaltmıyor sıcaklar. Hadi yemeği başlayın yapmaya bana da anlatın bende yaparım sonra...

Malzemeler;

1 Su Bardağı İnce Bulgur,
1 Su Bardağı Un,
1 Adet Soğan,
2 Çorba Kaşığı Sıvı Yağ,
1 Çorba Kaşığı Salça,
1 Tutam Pulbiber,
2 Diş Sarmısak,
2 Su Bardağı Yoğurt,
Tuz, Karabiber.

Yemeğin Tarifi;

1 su bardağı bulguru çukur bir tabağa alıp, üzerine yeterli miktarda sıcak su ekleyin. İyice şişene dek bekletin. Daha sonra süzgeçten geçirip, geniş bir kaba alın. Un, tuz ve karabiberi ilave edin. Yoğurarak hamur kıvamına getirin. Elinizle koparıp, minik toplar yapın.
Tencerede su kaynatın. Çok az tuz katın. Köfteleri suya alıp, haşlayın. Kevgirden geçirip, tabağa alın. Diğer tarafta sarmısakları dövüp, yoğurda katın. Bulgur toplarının üzerinde gezdirin.
Üzerinin sosunu hazırlayın. Bunun için, 2 çorba kaşığı sıvı yağı kızdırın. Yemeklik doğradığınız soğanları yağda kavurun. 1 çorba kaşığı salça ve bir tutam pulbiberle karıştırın. Köftelerin üzerine gezdirin. Sıcak olarak servis yapın.

AFİYET OLSUN...

Resim; ne pişirsem. com dan alınmıştır.

 
Toplam blog
: 110
: 4498
Kayıt tarihi
: 10.03.07
 
 

Muhasebeciyim. Hep yazmak istedim fakat içimdekileri yazıya dökemiyorum. Bu ana kadar hiç denemed..