Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Aralık '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Yok artık !

Yok artık !
 

Birkaç gün önce birşeyi farkettim.

Günün bir vaktinde radyoda birşey çalındı kulağıma. Frekanslar arasında gezerken dikkatimi çekti merak ettim dinlemeye başladım. Yayında dini bir konudan bahsediliyordu. Ben bildiğimi zannettiğim bir konu olduğunu düşündüm. Neyse, hoca devam etti konuya. Hocanın anlattıklarıyla benim bildiklerim bir yerde zıtlaştı. Şaşırdım kaldım. Acaba hocamı yanlış anlatıyor diye düşündüm. Ama adamın sağlam dayanakları var. Benimse tek dayanağım küçükken mahallemizdeki imam efendi. Bu bahsettiğim konuda bir rivayet aslında Hikaye tarzı birşey. İnsanlar ders çıkarsınlar diye anlatılan genelde ağızdan ağıza değişen türden. Ama buna rağmen canım sıkıldı.

Yanlış öğrenmiştim şüphesiz. Ama neden böyle olmuştu ? Benim öğrendiğim hurafe niteliği taşıyordu neredeyse. Kafama iyice takıldı. Araştırmaya başladım. Hertürlü kaynağa başvurdum.

Sonuç Korkunç !

Türkiye de hurafeler hemen herkesin dilinde. Öyle konularda ne denli ağırlıkları var ki tüylerim diken diken oldu çıkan manzara karşısında. Şuan net rakamları veremiyorum ama kabaca bahsedecek olursak hurafeli konular şunlar;

Aile düzeni ve iş hayatı,

Uğur-Uğursuzluk,Başarı-Başarısızlık

Gelecekle ilgili beklentiler,

Ölüm-doğum,hastalık

Şifa yöntemleri,

Cenazeler,ruhlar,metafizik konular,

Geçmişteki medeniyetler..

Daha bunlar gibi niceleri..

En kısa zamanda net verileri de yazmayı amaçlıyorum..

 
Toplam blog
: 8
: 554
Kayıt tarihi
: 24.12.06
 
 

Açıköğretim Fakültesi Öğrencisiyim.. 2005 Yılında Ticaret Meslek Lisesi'nden mezun oldum.. İstanbuld..