Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mart '11

 
Kategori
Güncel
 

Yok böyle bir “mahkeme” Türkiye

Yok böyle bir “mahkeme” Türkiye İddia makamı: Sanık 1, bahsi geçen seri numaralı bomba'da parmak izleriniz bulundu bu konu hakkında ne diyorsunuz? Sanık 1: “Böyle bir şey kesinlikle olamaz. Ben bombayı görmedim bile, bombayı verdiğini iddia ettiniz kişiyi tanımıyorum hatta.” İddia makamı: “...” Normalde burada bir şey demesini gerikiyor değil mi? Ama daha çok beklersiniz. Çünkü, iddia makamı önünde ki bilgisayar ile (artık ne yapıyorsa) ilgileniyor. 

Sanık 1: “Efendim size dedim...” İddia makamı: “Ha pardon... Ne demiştiniz?” Sanık 1: “Tekrar ediyorum efendim, böyle bir şey kesinlikle olamaz. Ben bombayı görmedim bile, bombayı verdiğini iddia ettiniz kişiyi tanımıyorum hatta” İddia makamı: “Başka bir sözünüz yok mu?” 

S1'in avukatı: “Efendim söz alabilir miyim?” Mahkeme başkanı: “Buyrun?” Avukat: Efendim sizin bu iddia ettiğiniz durum önceden belirttiğiniz üzere polisin istihbarattan temin ettiği istihbarat bilgisine dayanıyor. Ancak ben, istihbarattan kişilerle görüştüm. Ve bana: “İstihbaratın polis istemediği sürece toplanan istihbaratların doğruluğunu ispatlamadığını” söyledi. Bu durum üzerine polislere gidip böyle bir taleplerinin olup olmadığını sordum ama cevapları “hayır” oldu... Efendim yani bu şu anlama geliyor:”Müvekkilime suç kanıtı olarak sunduğunuz belge tamamen sahtedir. Ve hukuki geçerliliği yoktur!” Mahkeme başkanı: “Teşekkür ederim. Bundan başka bir sözünüz var mı?” A: “Hayır efendim” M.B.:“Peki teşekkürler” M.B.: “Başka bir sözünüz var mı S1?” S1: “Avukatımın söyledikleri size bir anlam ifade etmiyorsa hayır yok efendim.” M.B: “Sanık 2 savunma yapacak mısınız?” 

Sanık 2: “Evet efendim” M.B: “Evet başlayabilirsiniz” S2: Sanık 1'in parmak izlerinin bulunduğu bahsi geçen el bombası'nın üstünde benim de parmak izim bulunmuş efendim. Bir el bombasının üzerinde kaç kişinin parmak izi bulunabilir. Bunu sizin değerli görüşlerinize bırakıyorum efendim. Sizce bu nasıl oluyor? Bombayı aynı anda mı attık? Bu durumu her duruşma da anlatmaktan olay pilava döndü sayın M.B. Lütfen gereğini yapınız artık... Teşekkür ederim... Bu bir tiyatro seneryosu mudur? Sanırım öyle.. Adı mı? “Bitmeyen mahkeme: “Ergenekon” sanırım... Türü de “komedi” sanırım... 

Bunlara sanırım diyorum çünkü başka bir açıklama bulmaya çalışırken bir türlü bulamıyorum. Ancak ne yazık ki yukarıda yazdıklarım bir tiyatronun seneryosu değil. Ama buna rağmen eskiden popiletesi basın tarafından çok olan bir tiyatro! Bu tiyatro'yu bilmeyenler için biraz özet geçeyim. Ama bunun için tiyatronun sanık kürsüsüne iyi bakmak gerek.. Bu kürsüde evinde nutuk bulundu diye oturanlar da var... İki sene önce oturduğu evde, bu sene bomba bulunduğu için ev sahibini değil iki sene önce oturan kiracı da var... Emperyalist karşıtı kişilerde... Katil olduğunu bilmeden arkadaşı diye selamlaşan ve o katil arkadaşı içeride olmayan ama kendisi içeride olan kişilerde var... Atatürkçü komutanlar da var... Cumhuriyet mitingi yaptı ve katıldı diye orada olanlarda var bu kürsüde... Hemde bunlar da yemezmiş gibi: “Darbecilerle röpörtaj yapan ve darbecinin değil röpörtaj yapananın orada olduğu bir kürsü aynı zamanda burası...” Ama hepsinin ortak bir noktası var... “Kimse, neden yargılandığını bilmiyor...” 

Bu kürsü de Yalnız bir kişi yok: “Gerçek darbeciler...” Anlayacağınız, mahkeme kürsüsünün arkasında kocaman puntolarla yazan “Adalet mülkün temelidir.” sözü bu tiyatro da tamamen gerçek dışıdır. Bu tiyatronun oyuncuları “ Devleti yıkmaya çalışmak iddiası ile ” içeridelerse... Serbest bırakılmama sebebi olarak da kaçmaya çalışma ihtimalleri gösteriliyorsa, Ancak tiyatronun başka bir sahnesinde devleti yıkma iddiası ile değil de devleti resmen yıkmaya çalışan PKK zanlıları Haburdan özel yetkili mahkeme ile serbest bırakılıyorsa. Bu tiyatro da, sadece ve sadece polislerin müvekkillerin durumuna karar verdiği yani mahkemenin vermesi gereken kararları kendilerinin verdiği durumlar veriyorsa, Bu mahkemeye sunulan delilerin çok büyük kısmı polislerin arama sırasında arama yaptığı evlere bıraktığı sahte delillerle yapılıyorsa, Gerçek belge niteliğinde ki harddiskler silinip değişme ihtimali olan yahut değiştirilmiş olan harddiskler kontrol ediliyorsa, Burada sorulması gereken asıl soru: “Bu mahkeme o halde ne kadar samimidir?” “Bu hükümet, ne kadar samimidir?” Gerçi bu durumlara şaşırmamak gerek malum, darbecileri yargılayacağız diye referandum öncesi “evet” oyu toplayan takım referandum sonrası darbecilere zam yapmıştı... E bu mahkeme de onların kurduğu mahkeme ise, bu tiyatronun komedi olmasına şaşırmamak gerek.. 

VOLKAN KAHYALAR 

 
Toplam blog
: 105
: 645
Kayıt tarihi
: 06.03.07
 
 

Eğitimim: Trakya üniversitesi İpsala Meslek Yüksek okulu 2. sınıf gümrük işletme okuyorum. Liseyi..