Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Temmuz '09

 
Kategori
Eğitim
 

YÖK'ten istifa eden Bülent Serim’in açıklamaları kaygı yarattı

Atatürk ilke ve devrimlerinden yana olan eğitim çevrelerinin: “ Olayın içinde bulunan en yetkili kişilerin yaptığı açıklamalardan da anlaşılıyor ki, Türkiye’nin geleceği, kuşku gerektirmeyecek şekilde tehdit altındadır. Laik cumhuriyet, AKP iktidarının din eksenli politikalarına teslim edilmiştir. Bir partinin çoğunluk oyunu alması, o partinin her istediğini yapma yetkisine sahip olduğu anlamına gelmez. Hiçbir partinin Cumhuriyetimizin temel ilkelerini yıkmaya hakkı ve yetkisi yoktur. AKP, devletin her kademesinde yürüttüğü kadrolaşma hareketini tamamlamış görünmektedir. Bu gidişe, hukuktan ve demokrasiden yana olan tüm kitle örgütlerinin karşı çıkması gerekmektedir. AKP’nin pervasızca yürüttüğü, cumhuriyeti yıkma ve laiklik karşıtı eylemlerin odağı olma faaliyetlerine artık son verilmelidir, ” dediği öğrenildi.

“Atanan rektörlerle oluşturulan yönetimlerin de laik Cumhuriyetçi öğretim üyelerinden öç alma ve ideolojik yandaşlarını ödüllendirme gruplarına nasıl dönüştüklerini ibretle izlediklerini” vurgulayan Bülent Serim’in, “YÖK'ün özgürlük anlayışı, yalnızca 'türbana özgürlük' ve benzeri konularla sınırlıdır. Kabul edilemeyecek bir başka konunun da "yükseköğretimi kazanç kapısı ve öğrencileri 'müşteri' gibi gören yaklaşımdır, ” şeklindeki sözlerinin uyarı niteliğinde olduğu belirtildi.

Serim’in YÖK’ten istifa etme gerekçesini, Türkiye’nin geleceğini bakımından önemli bulduklarını dile getiren eğitimciler şöyle konuştu:

“Eğitimde bilimsel ve laik çizginden giderek uzaklaşılmaktadır. Eğitim, içi boşaltılarak tamamen şirketlere ve tarikatlara teslim edilmek istenmektedir. Özel üniversiteler ve dershaneler, umut vaat ederek, gelecek kaygısı içindeki vatandaşlarımızı son kuruşuna kadar sömüren kurumlar haline gelmiştir. Türkiye kötü bir yola girmiştir. Üniversitelerin büyük bölümü ülkede yaşananlara seyirci kalmaktadır. Bülent Serim gibi, gerçekleri açıkça dile getiren öğretim üyesi yok denecek kadar azdır. Eğitimimizin içinde bulunduğu durum, Bülent Serim’in anlattıklarından daha vahimdir.”

Türkiye’nin bilimsel, laik eğitim düzenini kimsenin değiştirmeye gücünün yetmeyeceğini belirten eğitim çevreleri, üniversite rektörlerini ortak basın açıklaması yapmaya çağırdı. Serim’in dilekçesinde dile getirdiği istifa kararında “YÖK Başkanvekili'nin 'Kuran kursları cemaat ve tarikatlara bırakılmalıdır' yolundaki ifadesi ve YÖK Başkanı'nın basına yaptığı 'yeni sınav sisteminde farklı katsayı uygulaması kaldırılacak' açıklaması son noktayı koymuştur. Laik Cumhuriyet ile asla bağdaşmayan bu düşüncenin çoğunlukta olduğu Yükseköğretim Kurulu'nda görev yapmanın yükü, kaldırılamayacak boyuta ulaşmıştır. Sergilenen oyunun parçası olmamak için, Yükseköğretim Kurulu üyeliğinden istifa ediyorum, " şeklindeki açıklamalarının, Atatürk ilke ve devrimlerinden yana olan eğitimciler arasında derin kaygıya neden olduğu öğrenildi.

Haber: Salih Ertan Ulakoğlu

 
Toplam blog
: 6
: 768
Kayıt tarihi
: 28.02.09
 
 

Elazığ'da doğdum. 1989 yılında Ankara Üniversitesi Hukuk Fakülte'sini bitirdim. Uzun süre işsiz kald..