Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Ekim '10

 
Kategori
Güncel
 

YÖK türan konusunda yine yanlış yaptı

YÖK türan konusunda yine yanlış yaptı
 

YÖK türban konusu ile ilgi İstanbul Üniversitesine yazı gönderdi ve bunu da bütün medya duyurdu. YÖK başkanı da bu konuda çeşitli açıklamalarda bulundu. Yaklaşık 1 haftadır bakalım hangi medya kuruluşu bu hatayı fark edecek diye bekledim ama nerde…

Gönderilen yazı kısaca hiçbir öğrenci kıyafetinden dolayı dersten atılamaz diyor. Yani bu yazı türbanı değil çarşafı, peçeyi, bikiniyi, mayoyu aklınıza gelecek her kıyafeti serbest bırakıyor. Sayın yetkililer acaba bunun doğuracağı sonuçları hesapladılar mı? Bu bilinçli mi? Yapıldı yoksa bir hata mı? Bu gün belki sade türban olarak anlaşıldı ya da anlatıldı ama yarın biri çıkıp bu yazıyı kaynak göstererek üniversiteye kara çarşafla ya da ne bileyim benim inancım diyerek bir papaz kıyafetiyle gelmeye kalkarsa ne olacak merak ediyorum.

Bu ülkenin başına bu yazı bence ileride türbandan daha büyük sorun olacaktır. Peki, bu kadar üst kademe görevi verilen insanların böyle bir hata yapma olasılığı yüzde kaçtır? İşte ben hep iyi niyetle bunun bir hata olduğunu elbet birileri bunu fark eder ve yazılıp çizilerek düzeltileceğini düşündüm. Baktım ne medyada ne YÖK’te bir kıpırtı yok bari ben yazayım dedim.

Bence bu türban konusu artık öyle veya böyle çözülmeli çünkü bu konu çözülmedikçe çeşitli sorunların doğmasına sebep vermektedir. Bu gün bu yazı yarın bunun benzeri bir kararname ve eğitimde yeni bir kutuplaşma ve kriz daha…

Ayrıca bu yazı bir an evvel düzeltilmelidir çünkü yarın bu yazı başka konularda da bağlayıcı karar olacaktır. Burada olay türban olmaktan çıkarılmıştır. Bu yazı isteyen istediği şekilde üniversiteye gelir anlamını taşımaktadır. Yarın birileri türban gibi bunu da kullanmaya ve kaşımaya başlayacaktır.

Dini inanç mı? Siyasetçilerin yarattığı sanal bir kampanya malzemesi mi? Öncelikle buna karar verilmelidir. Gerçekten dini inancı için türban takanlar zaten bu siyasi kampanya oyunlarına gelmemektedirler…

Ama ya! Diğerleri…

 
Toplam blog
: 168
: 1098
Kayıt tarihi
: 02.07.10
 
 

4 kasım 1996 yılında İstanbul'da dünyaya geldim. Bu sene ilköğretimden mezun oldum. Okul hayatımd..