Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Aralık '09

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
287
 

YÖK’ün Kararına Danıştay’dan iptal...

YÖK’ün Kararına Danıştay’dan iptal...
 

Yükseköğretim Genel Kurulu, 21 Temmuz 2009 tarihinde aldığı bir kararla, yükseköğretime girişteki katsayı uygulamasını kaldırmıştı.

İstanbul Barosu Başkalığı da, kararın iptali ve yürütmenin durdurulması istemiyle konuyu yargıya götürmüştü.

Danıştay 8.Dairesi, YÖK’ün bu kararını haksız bularak, uygulamanın yürütmesini oy birliğiyle durdurdu.

Ancak konu, meslek liseleriyle özdeşleştirildiğinden, her zaman olduğu gibi kamuoyuna yine farklı yansıdı.

Buna rağmen, yükseköğretime geçişte uygulanan katsayı puan sistemini tekrar irdelemekte fayda var, sanırım.

Uygulamayı özetlersek; lise ve dengi okullarda her öğrencinin (AOBP) Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanı diye bir puan türü vardır.

Bu puan, her sınıf seviyesinde, öğrencilerin derslerdeki başarı durumlarına göre, yılsonunda hesaplanarak bulunur.

Tüm yılların puan ortalamaları son sınıfta toplanarak, okulun öğretim süresine (yıl sayısına) bölünür.

Elde edilen puan, lise son sınıftan itibaren ÖSS’ye giren öğrenci için 0, 8 katsayı ile çarpılır ve ek puan olarak verilir.

Meslek lisesi öğrencisine, kendi mezun alanındaki bir yükseköğretim programını tercih etmesi halinde;

Ayrıca yukarıdaki puana ek olarak AOBP, 0, 24 katsayısı ile çarpılarak elde edilen puan ikinci bir ek puan daha verilir.

Bitmedi, meslek liseleri için dahası da var. Bu okulların mezunlarına, bazı lisans programlarına sınavsız geçiş hakkı sağlanmıştır.

Bu, YÖK'ün iptal ettiği ek puan uygulamasıdır.

Benzeri uygulamalar ilköğretimde de mevcut. İlköğretimin 6, 7 ve 8 sınıflarda, her dönem sonunda seviye belirleme sınavları yapılmakta...

Öğrencinin okul içi davranış ve derslerdeki başarısından elde edilen puanlar, öğrencinin ortaöğretim kurumuna yerleştirme sınavına belli oranda etki ettirilmekte...

İlk ve ortaöğretim kurumlarına bu değerlendirmeler ışığında yaklaşıldığında, milli eğitim sisteminin bir bütünlük arz ettiği, açık görülecektir...

Sistemde baştan sona kadar, öğrenciyi üst programlara yerleştirmede ilgi, istek ve başarıyı esas alan bir yönlendirme devrede...

Burada mağdur öğrencilerden ziyade, başarılı ya da başarısız olan öğrencilerin durumları söz konusudur.

Zaten düz lise ile meslek lisesi arasında, kuruluşta amaç farklılığı vardır.

Birinde amaç yükseköğretime öğrenci hazırlamak iken, diğerinde ise piyasaya ara işgücü yetiştirmektir.

Meslek lisesi mezunlarına yükseköğretime yerleştirmede daha fazla avantaj sağlandığı takdirde, düz lise mezunlarının mağdur olacağı muhakkaktır.

Zaten Danıştay’ın YÖK kararını iptalindeki temel gerekçelerde de, yukarıda ifade edilen hususlar vardır.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 251
Toplam yorum
: 65
Toplam mesaj
: 30
Ort. okunma sayısı
: 438
Kayıt tarihi
: 29.12.07
 
 

Emekli; Öğretmen, Yönetici ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster