Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ağustos '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Yoksa ben miyim anormal?

Gülerek alıntılanan bir hikayenin tam ortasında, etrafta hissedilen kayıtsızlığın da etkisiyle bir an ufalanıp yok olmak istedim. Hikayenin kahramanı genç erkek, müşterilere göre “normal” olmayan davranışları nedeniyle işinden olmuş. Acabası, öylesi, böylesi yok, sorun yalnızca bu genç erkeğin “normal” davranmaması. Sorun, bu insanın cinsel kimliğinin bedenine uymaması. Çünkü “normal” olan erkeğin erkek, kadının da kadın gibi davranması, duruma riayet etmeyenlerin de sürüden atılması, yaftalanması.

Hemen söyleyeyeyim, niyetim sosyal mesaj ya da ders vermek falan değil, ne haddime! Ama biri bana anlatsın lütfen kimdir “normal”? Sayıca çok olanlar mı? Herkes tarafından kabul görenler mi? Öğretilenden şaşmayanlar m? Ezber bozmayanlar mı? Hepsi mi? Hiçbiri mi? Peki, ben bildiğimi söyleyeyim o zaman. O kadar hastalıklı, o kadar kangren kafa var ki bu dünyada, o kadar kolay hak görüyorlar ki kendilerine yargılamayı, sınıflamayı, damgalamayı, o kadar harcamışlar ki içlerindeki insanı, bir kendileri “normal” bu dünyada, kalanı ya öyle ya böyle. İki renk onların dünyası; ya siyah ya beyaz. Bakıp da göremeyen, işitip de anlamayan ve aslında bütün bunları yapabilecekken böylesi “normal” diye kıllarını bile kıpırdatmayan onlar. Kendi gibi olmayanları oyundan atan da onlar, dilinin ucuna geleni korkup da midesine yuvarlayan da. Bir çocuk acımasızlığıyla, bir kendini bilmez şımarıklıkla bugün işinden ederler bir “normal” olmayanı, yarın hayatın içinden. Sonra gelin çıkın işin içinden. Çok mu abarttım? Yoksa ben miyim anormal?
 
Toplam blog
: 22
: 588
Kayıt tarihi
: 08.12.06
 
 

Sabun köpüğüne alerjili organizma! Ankara' nın en sert kışlarından birinde doğmuşum ki zaman ..