Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ağustos '11

 
Kategori
Psikoloji
 

Yoksa psikolojim bozuk mu..?

Yoksa psikolojim bozuk mu..?
 

Beynimde sanki sivilce çıkmış, başım çatlıyor. Hiçbir sese tahammül edemiyor, kimseye katlanamıyorum. Çok bitkin hissediyorum kendimi. Benim psikolojim mi bozuk..? 

Yoksa normalde tüm bunlar, bütün gece başımı duvarlara vurmamdan mı bu ağrı..? 

Tahammül edemiyorum hiç kimsenin varlığına, saçma sapan sohbetlerine katlanamıyorum. İğrenç esprilerin içine serpiştirilmiş iğneler canımı acıtıyor; bütün gün sahte kahkahalar atamıyorum. 

Gökyüzü değilse bile, gökyüzünün altındaki insanlar boğuyor beni. Kaçıp, eve kapatıyorum kendimi. Hatta yalnız dış kapıyı değil, odaların kapı ve camlarını da sıkı sıkı kapatıyorum. 

Yani normal davranıyor da tüm bu kalabalıklar; ben mi abartıyorum..? 

… 

Psikolojide ‘normal’, kaba bir tanımla; çoğunluğun ortalama davranışını temsil eden davranış şekilleri olarak ifade edilebilir. Dolayısı ile, çoğunluktan farklı olan davranışları da anormal diye nitelemek mümkündür. 

Birkaç yıl önce, Van’da, uçurum kıyısında otlayan bir koyun sürüsündeki koyunlardan birisi, uçurumdan aşağı atlamıştı. Bunun üzerine 1480 koyundan oluşan sürünün tamamı diğerinin peşinden gitmiş, kendilerini uçurumdan aşağı atarak intihar etmişti. Bir istisna değil bu olay. Geçmişte Bitlis’te, geçen senede Erzincan’da aynı senaryo tekrarlanmış, bütün sürü uçurumdan atlayan ilk koyunun peşinden koşmuştu. 

Sadece hayvanlarla da sınırlı değil bu durum. 1978 yılında Jonestown’da, cennete ulaşmak için 900 kişi, 1993’te Vietnam’da bir ayin gereğince 53 kişi, 1997’de San Diego’da 40 kişi cennete ulaşmak için aynı şekilde toplu intiharı seçmişti. Hatta çok kısa bir süre önce; 2009’da Uganda’da tarikat üyesi 600 kişi, kilisede kendilerini yakarak topluca ölüme gitmişti. 

Yani anlatmak istediğim; çoğunluğun davrandığı gibi davranmak, ‘normal’ olduğumuzu göstermiyor. Hatta çoğunluğun yaptıklarını yapmak, bazen bizleri felakete bile sürükleyebilir. 

Yoksa tüm bunlar, benim kendimi avutmak için tarihi eşeleyerek, içerisinden cımbızla çıkarttığım mazeretler mi..? 

Yoksa deliriyor muyum..? 

… 

Mümkün mü tüm insanların boşlukta yürümesi..? Onlar boşlukta yürürken, ayaklarını yere basan bir tek ben olabilir miyim..? Hayır, ayaklarını yere basıyor onlar. Boşlukta yürüyen ise elbette benim… 

Hepiniz sağır mı oldunuz..? 

Cevap verin..! Çığlığımı duyan kimse yok mu gerçekten..? 

Tüm toplum zincirlerini boşandırmış, kendisini kalabalığını akışına bırakarak bir uçuruma doğru doludizgin koşmakta. Ama cennete giden yolun bu olduğuna inanmıyorum ben. O uçurumdan atlarsak parçalanırmışız gibi geliyor. 

Psikolojim bozuk mu benim..? Ben niye normal davranamıyorum..? 

 
Toplam blog
: 57
: 1683
Kayıt tarihi
: 29.05.08
 
 

21/12/1966 doğumlu olup Mersin Meslek Yüksek okulu İşletme bölümü mezunuyum. Bir deri firmasında ..