Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Nisan '18

 
Kategori
Tiyatro
 

Yoksa Siz Hala Antre'yi İzlemediniz mi?

Yoksa Siz Hala Antre'yi İzlemediniz mi?
 

Antre


Oldum olası Ankara sahnelerini çok sevdim! Sanatın kalbi gibi geldi bana bu şehir hep, çocukluğumdan beri… Tiyatronun, operanın, balenin, sanata dair ne varsa hepsi orada atıyordu en canlı haliyle. Bir Ankara kızının kızı olarak dünyaya gelmemde bunun etkisi ne kadar bilmem, ama Ankara izleyicisini de hep uzaktan ve sessiz sessiz çok sevdim. Kalitesini, güzelliğini, duruşunu sevdim belki…

İşte şimdi Ankara Çolpan İlhan Sahnesi’nde izleyiciyle buluşan bir oyunla sizleri biraraya getiriyorum bu yazıda… ANTRE.

Kent yaşamının sıkışıklığında bir apartman girişindeki Antre‘de zamanın ve mekanın, sadece hayatın insanı sürüklediği kadar öneminin olduğu bir anda karşılıyor oyun izleyiciyi... Karakterlerin gerçek kişiliklerini açığa vurup tüm yüzleşmelerini yaşadıkları bir oyun Antre. Biri hakkında tam da bir hükme vardığını düşündüğün anda, hayatın tüm gerçekliğiyle o hükmü yerle bir edişine tanıklık ettiğimiz bir süreci gözler önüne seriyor. Zamanı sorgulatıyor, insanı anlatıyor insana.

Süpervizörlüğünü Kerem Alışık’ın yaptığı Antre’yi, Özlem Saraç yazmış ve Cebrail Esen yönetmiş. Engin Ekici, Efsun Aydın, Sibel İzbul, Egemen Tekmen, Rukiye Yüksel Çetinkaya, Ahmet Kapusuzoğlu, Işıl Yaşbek Acaray, Aysun Alada,  Mine Çayır, Oğulcan Dinç ve Yusuf Kenan Adıgüzel gibi birbirinden değerli tiyatrocuları sahnede görebileceğiniz Antre,

“Hayatın zorunlu geçiş mekanı Antre‘de yaşananlar gerçekliğimizin bilinmeyen ve örtülü taraflarını önümüze seriyor”, diyor oyunun tanıtım dosyası… En zorudur yaşamın gizli yanlarında kendisiyle ve yaşamla yüzleşmesi insanın; ve en keyifli yanıdır belki de bunu bir tiyatro sahnesinde yine insanla keşfe çıkmak…

Antre’nin sahne yüzlerinden biri olan Işıl Yaşbek Acaray “Herkesin bir antresi vardır. Benimki de Raşit bey. Herkes bu oyun da kendi antresi ile yüzleşebilir” diyor…

Antre, her Cumartesi saat 20:00’de Sadri Alışık Tiyatrosu Çolpan İlhan Sahnesi’nde; kaçırmayın ve yaşamı ıskalamayın…

 


 

 
Toplam blog
: 34
: 999
Kayıt tarihi
: 22.03.18
 
 

18 Haziran 1985 İzmir doğumludur. İlkokul,ortaokul ve lise öğrenimini Özel Çakabey Koleji'nde tam..