Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Aralık '18

 
Kategori
Sosyoloji
 

Yoksulluk Sınırının Altı Ne Kadarsa O kadar Fakir Kalan Zengin Çünkü İnsan Ya Fakirdir Ya Zengin

Yoksulluk sınırının üzerindeyim yani fakir değilim. “Ama zengin de değilsin” Niye ki, “İhtiyacından fazla malı mülkü parası olan zengin sayılır”

Evim, arsam, eşim emekli, ben emekli, bir karı bir koca…

Ve bana göre Türkiye’nin yarısı bu ve bunun üzeridir…

Ama sorsan sadece Koçlar Sabancılar zengin…

Bu arada ben “normal” kavramını kabul etmiyorum ve “orta sınıf” da mantıklı değil.

Milyoner-aç şeklindeki klasik zengin-fakir algısı rahatsız edici.

“İhtiyacından fazla” nın tespitine gelince… Mars gezegenini istiyorsunuz, Koç holding olsanız bile alabilir misiniz?

İhtiyaç ne bazılarının dediği gibi “zorunlu ihtiyaç” tır ne de sonsuz arzuları içerir. Yaşarken eksikliğini hissetmiyorsan ihtiyaçların tamamdır. Fakat şu var istek ve ihtiyaç kişiye göre değişebilir.

Yoksulluk sınırının üzerindeki herkes zengin, bazılarının daha fazla malı parası var diyeceğiz.

Benim bir eksikliğim yok ki niye fakir olayım, ne yapacağım milyon dolarları.

Sadece milyonları olanları zengin sayarsanız ne yapsanız fakir olursunuz ve fakirlik insanı rahatsız eder. En doğru yaklaşım budur.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..