Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ağustos '07

 
Kategori
Psikoloji
 

Yol ve Yok

Yol ve Yok
 

Avuçlarımda çiy damlası. Dört yapraklı yoncayım, kimselerin giremediği bir çimenlikte. Bebek adımlarımla tam yol ileri. Yavaş yavaş ve sallanarak. Kah emekleyip kah ağlayarak. Yol benim, iz benim, ardımdan gelen yok.

Herkes kendine yabancı, ben herkese. Gülümsediğim bile tanımadığım. Ama bildiğim tek şey; herkes kadar kandığım. Bir yalanın ardında upuzun bir kervanım. Peşimden su döken yok.

Dönmeye meyilliyim, yüzümü güneşe doğru. Ama o bir doğar, bir batar. Yolum hangisine doğru? Biçimsiz bir soru işaretiyim şimdi. Yokluğumu soran yok.

İlk durağım yayvan ve sevimli bir gülücük. Kıvır kıvır saçları bileklerime zincir. Ben çekerim, o çeker. Yorulmak bilmez ki yüreğim. Parçalayıp attığımdır ilk sevdiğim; ölü bir kuşun kafesi gibi durur aklımda. Benimle uçan yok.

Sonrasında bir karanlık. Demli bir çay kıvamında. Dilimi yakar kavurur söylediğim. Soğuk bir pınaradır ilk hasretliğim. Işık yokken gözlerimi kapatıp, sonra alışkanlıkla bulup yolumu, sevdim karanlığımı. Bir kibrit çakanım yok.

Öyle bir kalabalık, uğultudur kulaklarımda. Yüzleri belli belirsiz, gözleri avuçlarımda. Bir durup bir yürüdüğüm zamanlarda, yetişememek telaşıyla; koştum nefes nefese bir yalnızlığa. Bir solukluk yatağım yok.

İlk saydıklarıdır tek ebe olduğum; sonrası hep saklambaç. Şimdi görüyorum gözlerinizin ardını. Hadi saklanın, yoksa “sağım solum sobe”. Bir inandırabilsem gördüklerime, sonra razıyım hep gizlemeye. Benimle oynayan yok.

Ağzımı dayayıp kana kana içtiğimdir hayat. İçime aldıklarım tutar beni suyun üstünde. Her yangını söndürür, her ağacı büyütür. Bir değirmende binbir ömür öğütür. Eleğin dibinde kalandır yüreğim. Ekmeğine katan yok.

“yok” içinde bir “var” ; “var” içinde bir “yok”um. Bir masal gibi ömrüm, Kaf dağının ardında. Bilir herkes masalı, kendini bildiği kadar. Bildiğim kadarıyla anlatırım ben de hayatı: Doğmadan kimse sormadı “gelmek ister misin? “ diye. Giderken de ben sormam “kalmamı ister misin diye? “ Bir ödeşmedir belli ki hayat. Aldığı kadar veren yok.

 
Toplam blog
: 23
: 579
Kayıt tarihi
: 19.04.07
 
 

30'a yakın yaştayım. Denize yakın yerde büyüdüm. Şiire yakınım, sabahın erken saatlerine uzağım. İst..