Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Temmuz '07

 
Kategori
Psikoloji
 

Yola çıkmalı...

Yola çıkmalı...
 

Yorgunum, bu yük çok ağır geldi bu kez... Çocukluğuma dönsem biran önce, içimdeki çocuğa haksızlık etmeden...Bir sürü hınzırlıklar yapsam, zillere basıp kaçsam, karanlık çökene kadar saklambaç oynasam, saklansam, saklansam bulunmasam...

Düşlenecek en büyük isteklerin, oyuncak bir bebekten, bisikletten öteye geçmediği, küçük şeylerle en büyük mutluluklara sahip olunduğu yıllara dönmek... Bir çocuk için en büyük üzüntünün, camını kırdığınız komşunun topunuzu kesmekle tehdit ettiği, uçurtmanızın tellere takıldığı anlardan başka birşey olmadığı yıllara...

Çocukluğuma dönmeyi, bakkal amcanın kullanmadığı ekmek dolabını tekrar yüklenip evcilik oynadığımız yere taşımayı, ertesi gün mahçup bir halde, istemeye istemeye iade etmeyi, uzun eşek oynamayı, en yakın çocukluk arkadaşımla bayramlarda yine bir örnek kıyafetler giymeyi, Ayşegül hikaye kitaplarını, gece annem uyuduğunda, babamla birlikte sokakta bulduğumuz yavru kediyi çatı katında gizlice yıkayıp, saç kurutma makinesiyle kurutmayı, ilk kez suç ortağı olmayı, kötü rüyalar gördüğüm gecelerde annemle babamın arasında uyumayı, yaz tatillerinde trenle yapılan İzmir yolculuklarını, deniz kabuğu toplamayı, hatıra defterlerine 'bana bu kalbin kadar temiz sayfayı ayırdığın için...' ile başlayan yazılar yazmayı, anneannemin yağlı reçelli ekmeklerini, dedemin nohutlu pilavını, yediğim şekerli leblebileri özledim....

O zaman da dünya kocaman, hayat yine uzundu...Şimdi kaç yaşımıza geldik, neler değişti çocukluk geçmişimizden...Bu kadar yılda değişir mi sokaklar, şehirler, insanlar...

Kim olacağımızı, nerelere gideceğimizi bilmiyorduk, savrulduk oradan oraya, gözümüze kestiremedik belki de büyüyünce ne olacağımızı, ne olmak istediğimizi...

Zaman geçiyor, büyüyorum, gittikçe çocuklarını, hayatını penceren izleyen anneme mi benziyorum ne? Kendimi sık sık cam kenarında buluyorum, kimi bekliyorum, neyi merak ediyorum bir bilsem...

Özlüyorum, çok özlüyorum, o günlere geri dönmeyi, tekrar, aynı tadda yaşamayı, kalabalık olmayı özlüyorum.

İnsan kendine acıyor mu yoksa bu hallerde? Yalnızlık çöktü dibime.

Ömrümle iyi geçinmem, yola çıkmam, kaybolmam gerek...Gitsem mi?

 
Toplam blog
: 18
: 1208
Kayıt tarihi
: 03.02.07
 
 

''Artık 28'imdeyim, büyümüş mühendis olmuşum, ama hala çocuk kalmış yüreğim. Her gün biraz daha b..