Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ağustos '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Yolculuk nereye?

Yolculuk nereye?
 

Kimler uğruna ölmeye? 200 küsur çoğunlukla bir doğruyu götürmeye.

Bilmem kaç yaşındayız
Herşeyin farkındayız
Acılar biriktirip
Damla damla harcarız.

İçim acıyor bir Türk genci olarak böyle oyunlar görmeye ülkemde. Geleceğim hakkında vahim sahneler görüyorum. Korkuyorum. Herkes bu oyunun içinde. Herşeyin başında olması gereken kişiler ise izleyici sadece.

Çocuklarımıza kurak, çorak, cehalet dolu bir ülke bırakıyoruz. Onların hayalleriyle oynuyoruz. Çağdaş uygarlık seviyesine çıkmak ezberlediğimiz bir masal oldu. Çağdaş uygarlık seviyesindeki ülkelerin açık pazarı olmamazı izlettirdiler bize. Elimiz kolumuz bağlı bu sahneleri; yüzümüzde çaresizlik gülümsemeleriyle seyreder olduk. Markalaşmaların, zekice hazırlanmış pazarlama hilelerinin kurbanları olduk. Sokakta meşe oynayan çocuklar gitti, yerlerine birbirlerine markalı ayakkabılarını gösteren, mp3 çalarlarını yarıştıran, sözde masum sistemin sözde masum 7-50 yaş ergenleri olduk. Saygıyı, hoşgörüyü unutmuş, birbirimize yan gözle bakar ve genç kızlarımız istedikleri gibi giyiniyor diye teşhircilikten şikayet eder olmuşuz. Ama erkeklerimiz bize bakmamış ve bizi sadece hayıflamış oldular. Bırakın sadece erkeklerimizi teyzelerimiz kıyafetlerimiz yüzünden yüzümüze tükürür olmuş. Biz genç kızlar namusumuzu (ki o her neyse) tek başımıza koruyamaz olmuşuz. Bize ne giymek zorunda olduğumuzu hatırlatan durak resimlerimiz var artık. Sadece onlar da olmayacak yeni yasalar, kılık kıyafet sistemimizde yeni düzenlemeler bekliyorum. Değişiklik olursa hiç şaşırmayacağım. Eğitim sistemi, kılık kıyafet, dil....

Biz hiçbir zaman, biz olamadık galiba. Bunu mitinglerden sonra daha iyi görüyorum. Aslında bir yerlerde benim gibi şu buluttaki gibi aydınlık bir Türkiye'nin varolabileceğine inanan ve bunun için varını yoğunu ortaya koymaya hazır birileri vardır. O meydanlarda coşkuyla bağıran, Atatürk'ü ve bizi bu zamana sırtında mermi taşıyarak getiren ninelerimizi, dedelerimizi, Türklüğümüzü unutmamış bir nesil var. Buralarda bir yerlerdeyiz. Susturulmaya çalışılıyoruz. Biz olamaktan çıkartılıyoruz. Ama aslında işbirliği yaptığımız ülkelerin başımıza musallat ettiği bir komploda günde sayısını bilmediğimiz kadar şehit veriyoruz.

Soruyorum şimdi kendime; yolculuk nereye? Kimler uğruna ölmeye?..

Kaç yalnızlıkla kaç yanlışı izlemeye???

 
Toplam blog
: 9
: 1161
Kayıt tarihi
: 23.03.07
 
 

Kendimi bildiğimden beri yazarım ben. Hatta neredeyse attığım her adımı yazarım. Öyle çok günlüğü..