Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mayıs '08

 
Kategori
Deneme
 

Yolcusun nihayetinde.

Yolcusun nihayetinde.
 

uğurlar olsun...


Öyle bir vakit gelir ki gitmen gerekir…Kim bilir belki bir yola, belki bir kola, belki bir evlada götürür yol seni. Yürek bir telaşa bürünür giderken. İçinde bir şeyler hop oturur, hop kalkar. Arkanda kalacakları düşünürsün, bir parça teselli resimleri çizersin onlara elindeki özlem boyalarıyla. Ama gidilmesi gereken bir yol vardır ve bekleyin beni diyerek apar topar çıkarsın yola. Tomurcuk bir çiçek vardır içinde.Yol boyunca sular, sever, okşarsın.Gideceğin yere vardığında bir bakarsın açmış rengarenk.

Gitmeler bazen çiçekler açtırır yüreklerde. İyi ki geldim dersin, iyi ki geldim.

Gitmeler bazen ufuklar açar enginlerde. Pırıl pırıl bir yürek buluverirsin bazen. Sevginin ebruli renkleri yansır yüzüne gittiğin yerde.

İyi ki geldim dersin, iyi ki geldim.

Gitmeler bazen kaçıştır sisli duygulardan. Berrak bir gün ışığı vuruverir bazen yüzüne gittiğin yerde. Duyguların aydınlanır, yüreğindeki fırtına duruverir.

İyi ki geldim dersin, iyi ki geldim.

Bazen hüzne doğru götürür gitmeler seni.Belki yaslı bir yüreğedir bu gidiş.Omzuna omuz verip destek olmaya gidersin.Belki bir hastaya, belki de bir hastaneye gidersin.Ya geçmiş olsun dostum demeye, ya da orada bir süre kalıp şifa bulmaya.

Gidersin şekli birdir ama , amaç bindir …

Bazen de niye geldim dersin, niye?

Yürekler vardır gidenlerin ardında, çok değildir belki sayısı.

Gideni mutlu da eder aslında ardında kalan.

Her ne kadar üzülse de ayrılığa, gidenin geri dönmesini bekleyen yürek(ler) umut verir insana.

Geri dönebilmesi için, bıraktığı yerden devam edebilmesi için güç verir.

Bazen bir deniz feneridir bekleyen. Git der, git ama kaybetme ışığımı. Gözün bende olsun. Korkuverdiğin an gittiğin yoldan dönüver yüzünü bana. Evet, uzağım çok uzağım ama ışığım yön olur, yol olur sana, korkma der.

Böyledir hayat işte…İnsansın nihayetinde…Kök salamazsın ki bulunduğun toprağa, yaşadığın karaya.Gidişlerin olacaktır.

Kim bilir belki bir tren rayında,

belki uçağın kanat koltuğunda,

belki bir otobüs camında…

yüreğini valiz diye alıp yanına gitmen gerekecektir.

Böyledir hayat işte…Gittiğin yerlere de sığamazsın.Dönüşlerin olacaktır.İllaki kendi evine, kendi konağına, bakla sofana, ya da benim diye yarattığın yaşam alanına dönüşlerin olacaktır.

Böyledir hayat işte… Yolcusun nihayetinde.Öyle çok yük de alma bence yanına.

Sözün özü şu ki, insan sevgisini, yüreğinin güzelliğini, yaşama umudunu ve yüreğine resmi çizilen dostlukları al yanına…

Ve dağıt,

Ve paylaş,

Ve gülümse sana bakan her cana…

Güzellikleri topla ve dağıt, cömertçe her el açana.

Yolcusun nihayetinde.Mesafelerin anlamı yok elbet.Bir yürek atımı kadar yakınsındır ardında kalanlara…

Sen yine de şemsiyeni al istersen…Giderken veya gelirken lazım olur belki…

Gönlünde oluşuverecek sağanak yağmurlara karşı…

Yine de gülümsemeye çalış şemsiyeni açmak zorunda kalsan da …

Bol bol selam söyle görürsen gökkuşağına…

Gitsen de, gelsen de yolcusun nihayetinde...
Uğurlar, uğurlar, uğurlar olsun sana…

Lillo

 
Toplam blog
: 97
: 531
Kayıt tarihi
: 10.04.08
 
 

Öğreneceği çok şey olan bir öğretmenim.... ..