Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Kağıt Gemilerin Kaptanı

http://blog.milliyet.com.tr/hayrettinturan

26 Ocak '09

 
Kategori
Şiir
 

Yollar

Yollar
 

Ben Aşkın Biçare Gölgesiyim


Yollar …………….ben aşkın gölgesiyim

Bir yol gördüm gittim o kadar

düşünmedim bu yol nereye

ve kime çıkar hiç düşünmedim

Çünkü her yolun sonunda sen vardın

çünkü her yol sana çıkıyordu içimde

çünkü ben aşkın gölgesiydim

sen hiç dönmesen, bilmesen de.

Sahip olduğum ne varsa

sonraki yolu görene değin

geride bıraktım her seferinde

her zaman hazırdım çıkıp gitmelere

ne zaman bir yol beni çağırsa sen

çağırıyordun her düşümde

Çünkü seni de alıp götüren bir başka yoldu

yaşamın içinde aşk en zor yolculuktu

ve dönüşü yok diyordu kuşlar

seni alıp götüren yolun dönüşü yoktu

Ayrı yollarından geçiyorduk

ayrı ayrı şehirlerin

ben düşüyordum kapısına

çıkıp gittiğin otelin

Yalvarmadım kimseye ansın diye adını

yakarmadım Tanrı’ya değiştirsin yazgımı

kendim düğümledim ben yollar ile bahtımı

divanedir bu aşkın gölgesidir dediler.

Yollar ah bu kahrolası yollar

paslı bir kılıç gibi saplandı içimize

yollar ah bu sonu gelmez yollar

zehirli bir yılan gibi dolandı kalbimize

Uçurum diplerinde çiğdemlerle uyudum
öykündüm bazen sevişen yılanlara

bir yol gördüm hadi gidelim dedi uydum

bu kez sana çıkar diye sonunda

Tesadüf yolcularıydık kayıp yolların
ben yollara aşıktım sen yolculuklara

ebemkuşağı misali yedi rengimiz

ve yerimiz değişiyordu yağmurla.

Ne kadar yürüsek de belli ki acemiydik

aşk dediğimiz yolda, yolculara sevgiliydik

gidecek yerimiz yoktu, iki yersiz misafirdik

iki korkak gibiydik, iki sonuçsuz denklem

kendimizden kaçıyorduk, belki de herkesten

Yürüdükçe bindiği dalı kesenler gibiydik

belli ki gizleniyorduk kalmanın kötülüğünden

devrilmiş bir arabanın tekerleği gibiydik

anlamsız boşlukta var gücüyle dönen.

Dedin ki; belki yolculuktur aşk dediğin bir yoldur

hiç yüzüne bakmadan yürüyüp giden yolcudur

böyle mi demiştin giderken yada ben mi istemiştim

bir şeyler söylemeni aşka dair

kırık bir dal gibi yollara düşerken

Biz biten aşklara ait fotoğrafların kesilip atılan yeriydik.
yürüdük ömür dediğin kısacık yolda bir sigara içimlik

sen ve ben işte o yolda sökülmüş fidanlar gibiydik

biz seninle en çok da aşkın gölgesiydik.

Hayrettin Turan / Ben Aşkın Gölgesiyim / Ocak 2009 İstanbul

 
Toplam blog
: 98
: 638
Kayıt tarihi
: 21.08.07
 
 

Zonguldak'ın Ereğli İlçesinde, 1971 Yılının soğuk bir Şubat Gecesi doğdu. İlk ve orta öğrenimini ..