Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Eylül '07

 
Kategori
Aile
 

Yolun açık olsun oğlum

Yolun açık olsun oğlum
 

Yavrum, güle güle git, yolun açık olsun...
Bir kaç saat evvel yolcu ettim, nedendir bilmem gözyaşlarıma mani olamıyorum.
Onun yanında ağlamamak için kendimi zor tuttum. Gidişiyle beraber boşaldı gözlerimden hıçkırıklara boğuldum.
Ağlamamam gerekiyor biliyorum, ama kendimi tutamıyorum.
Allı turnam bizim ele gidersen şeker söyle kaymak söyle bal söyle..
Gülüm, gülüm, tutmuyor elim kırıldı kolum.... turnalar hey
Her halet-i ruhiyem için de bir şarkı var, mutlaka buluyorum.
Bugünde bavulunu hazırlarken bu türkü dilimdeydi..
Neden bu denli duygusal yaklaşıyorum? Bilemiyorum.
Tek bildiğim yavrumu çok özleyeceğim..
Aslında sevinçliyim yavrum için, mutluyum, herşey istediği gibi olur inşallah.
Doğduğu günden itibaren tüm çocukluğu gözlerimin önünden geçti. Çok küçüktüm onu kucağıma aldığımda
Hani derler ya, yaşıtlarım sokakta ip atlıyordu. Minicik pembe beyaz bir bebek, inanamadım onu kollarıma aldığımda, bu minicik şey benim şimdi dedim. Kendimle ve onunla gurur duydum O sahip olduğum en güzel şeydi
ve benimdi, benim oğlum...
Doğum sonrası gözümü bile kırpmadım saatlerce onu seyrettim. Bu kadar güzel bir bebeği hiç görmemiştim.
Yada o benim olduğu için o kadar güzeldi. O da hiç ağlamadı onu seyretmeme izin verdi sanki...
Ben anneydim artık..
Bana anne diyeceği günü sabırsızlıkla bekleyecektim..
Malum olduğu üzere ağzından ilk "baba" kelimesi çıktı.
Nasıl yaptım nasıl büyüttüm onu kendime şaşarım hala hem o kadar küçük hem o kadar bebek konusunda cahilsiniz. Üstelik gurbette olunca daha da zor, gerçi komşularım yardım ederlerdi sağolsunlar.
Bu böyledir, ilk çocukta acemilik çekilir siz de anne baba olmayı onunla öğrenirsiniz. Çocuk yetiştirme adına tüm ilkleri onunla yaşarsınız.
İLK GÜLÜŞ...
İLK HECELER..
İLK DİŞ..
İLK ADIMLAR..
Bunları görmek dayanılmaz bir mutluluktur, sanki dünyadaki ilk diş çıkaran, ilk gülen, ilk heceleyen sizin çocuğunuzdur..
Okula başlayacağı günü hayaller durursunuz okuldan dönen çocukları seyrederken.
Sanki o günler çok uzaktaymış gibi..
Yıllar su gibi akıp gider siz fark etmeden..
Durup da baktığınızda geçen sanki bir "an"dır.
Siz tam bir bebek uzmanı olma yolunda ilerlerken sizinki çoktan büyümüştür.
Ergenliğe adım atmıştır, zorlu bir yola girersiniz, daha fark edemeden.
Fırtınalı bir dönemdir, ne yapmanız gerektiğini şaşırırsınız, doğru yapmanız adına hatalar yaparsınız kendi ergenliğinizi unutursunuz. Halbuki sizde yaşamıştınız. Şimdi zaman farklıdır, çocuğunuzu daha fazla kollamak ve korumak zorundasınızdır.
Zamanla bununla da baş etmeyi öğrenirsiniz. Bu konularda bilgilenirsiniz yeteri kadar tecrübelisinizdir artık. Fırtına biraz olsun dinmiştir.
Bu arada zaman su gibi geçer yine, siz bunu da hallettik derken, sizinki yetişkinliğe adım atmıştır.
Sizden ayrılma vaktidir artık.
Geriye dönüp bakarsınız bir an..
YOLUN AÇIK OLSUN YAVRUM...
 
Toplam blog
: 2
: 1213
Kayıt tarihi
: 29.01.07
 
 

1968 İstanbul doğumluyum. Edebiyat, şiir ve resimle ilgileniyorum. Ayrıca psikolojiye ilgi duyuyorum..