Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ekim '08

 
Kategori
Anne-Babalar
Okunma Sayısı
4962
 

Yonca Lodi Nasıl Bir Anne?

Yonca Lodi Nasıl Bir Anne?
 

Yonca Lodi ve oğlu Egehan


Çocuğum ve Ben’in ilk röportaj konuğu Pop Müziğin sevilen ismi, güçlü yorumcu, 4 yaşında yakışıklı ve çapkın bir çocuğun annesi Yonca Lodi. Geçtiğimiz haftadan bu yana artık yazarımız da olan Yonca Lodi ile annelik, mesleği ve yakışıklı oğlu Egehan üzerine sohbet ettik...

CVB: Egehan’dan önce ve Egehandan sonra desek ne dersiniz? Nasıldı iki durum arasındaki fark?

Yonca Lodi: Egehan’dan öncesini hatırlamıyorum ki. Evin içinde koşturup duran, bilmiş bir küçük adam şeklinde hep buralardaydı gibi geliyor.

CVB: Egehan’ı planlı mıydı? Yoksa davetsiz mi geldi?

Yonca Lodi: Davetiyeli geldi:)

CVB: Anne olacağınızı ilk duyduğunuzda neler hissettiniz?

Yonca Lodi: Anne olmak zamanla anlaşılan bir şey aslında. Karmakarışık hissettiğimi hatırlıyorum.

CVB: Egehan’ı doğduğunda siz kaç yaşındaydınız? Ve normal doğum mu yaptınız?

Yonca Lodi: Egehan doğduğunda 30 yaşındaydım. Epidural sezeryan yönteminden faydalandım.

CVB: Egehan yaşamınıza dahil olduğunda neler değişti?

Yonca Lodi: İlk 1 ay gerçekten zordu.Evin heryerini istila etti adeta! Çok düzenli ve programlı yaşamaktan keyif alan biri olarak benim için gerçek bir şoktu. Ama çabuk adapte olduk birlikte yaşamaya. Zaten çok sakin ve bakımı kolay bir bebekti. Evde onunla baş başa kalmak çok zevkliydi,tekrar küçülüyo mı bu modeller?

CVB: Kendi anneniz ile empati kurarmıydınız? Yoksa Egehan’dan sonra daha mı farklı oldu anneniz ile ilişkiniz?

Yonca Lodi: Annem Egehan konusunda gerçek kahramanım. Tecrübesinden çok faydalandım. Ama yapı olarak ben çok soğukkanlı biriyken o inanılmaz telaşlı, hatta bu yüzden çok çatıştık bile. Ama her zaman iyi bir anne kız ilişkimiz olmuştur, Egehan’dan sonra daha da pekişti tabii ki… Gerçi benim pabuç biraz damda ama neyse...

CVB: Doğum öncesi, hamilelikte ve doğumla ilgili herhangi bir eğitim aldınız mı?

Yonca Lodi: Hayır almadım. Ama çok okudum, interneti çok yakın takip ettim. Ve şanslıydım ki, etrafımda daha önce çok baktığım, bir dolu manevi bebeğim vardı. Arkadaşlarımın hepsi 2. çocuklarını dünyaya getirmişti. Dolayısıyla bebek sesine çok alışıktım.

CVB: Egehan’ın doğumu çalışma ve sahne hayatınızı nasıl etkiledi? Yoğun iş temposu arasında Egehan’a ne kadar vakit ayırabiliyorsunuz ve birlikte geçirdiğiniz zamanları nasıl değerlendiriyorsunuz?

Yonca Lodi: Hamileliğim sırasında çok az kilo aldım ve bu da 7. aya kadar sahnede kalmamı kolaylaştırdı. Sahne hayatım hiç etkilenmedi. Hatta o 1 aylıkken 3 günlük küçük bir turneye bile çıktım. Derin dondurucular ve süt torbaları sağolsun! Mesaili bir iş yapmadığım için ne mutlu bana ki oğlumun hiçbir önemli anını kaçırmadım. Biz birlikte çok eğleniyoruz, o bana gerçek bir can yoldaşı. Tutamayacağım sözleri vermiyorum, O da ben bir şey için söz verdiysem mutlaka olacağına inanıyor. Sorun yok yani şimdilik...

CVB: Egehan’ın odasını düzenlerken Egehan’ın fikri soruldu mu? Nelere dikkat ediyorsunuz onun odasında, yaşam alanında?

Yonca Lodi: Olabildiğince sıcak renkleri kullandım odasında. Onun arabaları yanında olsun başka bir şey önemli değil zaten! Odasında vakit geçirmeyi seviyor, kendi dünyasının olması da benim hoşuma gidiyor.

CVB: Egehan’ın sağlığını, bakımını, gelişimini nasıl takip ediyorsunuz?

Yonca Lodi: Bugüne kadar tüm doktor kontrollerinde yanındaydım. Dolayısıyla her türlü aşısından, yapılması gerekenlerden haberim var. Her dakika arayabileceğimiz çok şeker bir doktorumuz ve benim tecrübelerine çok güvendiğim arkadaşlarım var. Ne yapmam lazım paniğine çok da kapılmadım bugüne kadar.

CVB: Egehan’ı nasıl yetiştiriyorsunuz? Siz nasıl bir annesiniz? Egehan nasıl bir çocuk?

Yonca Lodi: Her anne kendisinin iyi bir anne olduğunu duymak ister. Ve her annenin, içgüdüsel olarak bir davranma biçimi var. Ben küçük yaşlarımdan beri çocuklara çok düşkün oldum. Hep onlarla aram iyi oldu. Arkadaşlarım, hiç tecrübem olmadığı halde, bebeklerini gönül rahatlığıyla bana bıraktılar. O yüzden de Egehan’a çok hazırdım.

Egehan çok duyarlı ve çok olgun bir çocuk. Bunun yanı sıra bazen inanılmaz yaramaz. Bebekliğinden beri düzeni ve rutini çok sever. Kendinden küçüklere karşı çok şefkatlidir. Bazen gerçek bir haylaz olduğu için beni çıldırtsa da o çok özel ve farkındalığı yüksek bir çocuk.

CVB: Egehan ilk aşık olduğunda neler hissedeceğinizi düşünüyorsunuz?

Yonca Lodi: Aman ayda bir oluyor zaten. Ama bu yazın aşkı Ela! Göreceğiz bakalım, daha neler bekliyor beni!

CVB: Sahnedeyken bir an önce eve gidip oğlunuza kavuşmak ve ona sarılmak istediğiniz oluyor mu?

Yonca Lodi: Sahne beni mutlu eden çok başka bir dünya. Beni ben yapan bir şey. Ama dönünce mis kokulu oğlumun tüm yorgunluğumu aldığını söyleyebilirim.

CVB: Müzik alanındaki çalışmalarınız nasıl gidiyor? Sahne çalışmalarınız nasıl gidiyor? Pek hareketli bir yaz olmasa bile, yine de yoğun olmalısınız bu sezonda? “Yolumu Bulurum” kendi yolunu buldu mu?

Yonca Lodi: Yolumu Bulurum hala yoluna devam ediyor. Müziğimin umarım çok uzun yıllar sürecek macerası da öyle…

CVB: Anne ve Anne adaylarına iletmek istedikleriniz var mı?

Yonca Lodi: Panik yok, sakin olun. Eninde sonunda, hiç konuşmadan da sadece üçünüzün anladığı bir dil buluyorsunuz.

CVB: Oğlunuza ithaf ettiğiniz herhangi bir şarıkınız var mı?

Yonca Lodi: Evet Egehan’a özel yazdığım şarkılar var,hala ninni olarak kullanıyorum.

CVB: Oğlunuza en son aldığınız hediye?

Yonca Lodi: Tabii ki oyuncak araba

CVB: Oğlunuzu eğlendirmek için en son yaptığınız oyun?

Yonca Lodi: Ben bebek oluyorum, o da baba, nedense bu oyuna bayılıyor.

CVB: Oğlunuzla birlikte yaptığınız en son aktivite?

Yonca Lodi: Her gün birlikte oyun oynuyoruz, Boya yapmak ve saklambaç favorileri. Birlikte çocuk filmi seyretmeyi çok seviyor.Yeni konuşmaya başladığında ’’hadi keyif’’ derdim, hala o lafı hatırlayıp ’’anne hadi keyif yapalım’’ deyip beni yanına yatırıyor. Ve inanın gerçekten keyifli!!!

CVB: Oğlunuzun en son öğrendiği şey?

Yonca Lodi: Yeni bir İngilizce şarkı ve muhtemelen kelimesi, çok sık kullanıyor çok gülüyorum.

CVB: Oğlunuzun en son geçirdiği hastalık?

Yonca Lodi: Soğuk algınlığı tabii ki:)

CVB: Yonca Lodi’ye röportaj için teşekkürler...

Yonca Lodi: Ben teşekkür ederim.

Röportaj: Ali Ay

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 13
Toplam yorum
: 10
Toplam mesaj
: 2
Ort. okunma sayısı
: 1216
Kayıt tarihi
: 13.07.06
 
 

ben bir denizim, ben bir denizim, kendi içinde taşan.....

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster