Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ocak '13

 
Kategori
Şiir
 

Yönetenlere ve emekçilere dair

Yönetenlere ve emekçilere dair
 

Umut yetmez


İyi Olan Tanrıdır!

Rahat sömürmek için meleğe bürünenler
Tanrı olmak hevesli şu iyi görünenler,
İyilik ile tanrı fikrini kullanırlar
Kader, hayır ve şerle üstüne çullanırlar.
Sadece tanrısallık iyiliğin amacı
Düzenbaz egemene inanmaksa ne acı.
İyilik kötülerin gördükleri sanrıdır
Onlar boşa çırpınır, iyi olan tanrıdır!
Unutma, yönetenler seni kötü biliyor
İyilik söylevleri, maskelerle geliyor.
Çünkü kardeşim onlar tanrı olmak istiyor
Yüzümüze gülerken arkamızdan pis diyor!

Herkesin Bir Doğrusu Var!

Herkesin düşüncesi, her insanın us’u var
Herkesin bir bakışı, herkesin doğrusu var!
Aynı yolu yürürken gözünüzden kaçanlar
Her şeyi ben bilirim edasıyla uçanlar,
Aynı yöne bakarak hep gidip gelirsiniz
Ben seçenek sunarım ama siz bilirsiniz!
Amacım hiç kimseye yol göstermek değildir
Cumali yalnız kendi doğrusuna kefildir!
Beni okumasınlar işine gelmeyenler
Bana küfretmesinler haddini bilmeyenler.
Ben gözden kaçanlara dikkatinizi çektim
Yenilenmeniz için mevcut değeri yıktım!

Yük Hayvanı Gibisin!

Yeter bunca sömürü ağlayanlar gülmeli
Kader deyip uyuma, istemeyi bilmeli!
Yasakçı kuralları yıkmalısın demiştim
Sevmeli, sevişmeli; ben böyle istemiştim.
İnandırmışlar seni acıyla dağlamışlar
Kımıldayamıyorsun kaderle bağlamışlar.
Yüklenmişsin kaderi kambur gibi taşırsın
Örgütlen ayağa kalk, kapitalist şaşırsın!
Yük hayvanı gibisin, yüküne yük ekleme
Rahatlarını bozup inmesini bekleme,
Sırtına binenleri birleşip atmalısın
Ürettiğin her şeyden kendin de tatmalısın!

Milliyetçilik Hastalıktır!

Mutlu yaşamak için dünya neden böyle dar
Ey aydınlar susmayın ışığa ihtiyaç var!
İnsanları ayırıp kendini üstün görmek
Asil kan masalıyla insanlara gaz vermek,
Onları düşman edip birbirine kırdırmak
Karanlık amaçlarla aydınları vurdurmak,
Zam, zulûm, işkence: İşte faşizim budur
Çırpın artık istersen, bildiğin gibi kudur,
Örgütlü halka asla faşizmin gücü yetmez
Sınıfını bilen halk ırka itibar etmez.
Bir ırkı üstün görmek haince ustalıktır
Çünkü milliyetçilik en korkunç hastalıktır!

Cumali Cumalioğlu
28.12.2008 – 10:10

 
Toplam blog
: 3
: 99
Kayıt tarihi
: 10.09.12
 
 

Ben Malatya, Hekimhan Yama Dağı eteklerinde bir köydenim. Dağlıyım! Soğuk dağ suyu içmişim, yani ..