Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Eylül '10

 
Kategori
Çalışma Yaşamı
 

Yönetenmi? Yönetilenmisin?

Yönetenmi? Yönetilenmisin?
 

BELKİ BİZDEN BİRİ OLDUĞUNU HİSSETİĞİMİZ İÇİN ARKASINDAN GİTME İSTEĞİ UYANDIRIYOR.


Kariyer savaşı veren arkadaşlarım ile konuştuğumda herkezin teleffuz ettiği cümle ;yönetici olamadım, oldum, olmalıyım, benim hakkımdı. Çoğu kişinin kariyer hedefinde yöneticilik var. Yönetici olmak var da lider olabilmek var mı?Ben satış sektöründe çalışıyorum. Yıllarca bu sektörde yöneticilerim oldu. Çevremdeki daha büyük firmalarda çalışan arkadaşlarımın ise kurumsalıktan dolayı daha çok sayıda yöneticisi var. Yönetici kelimesi benim için ÜSTLERİNDEN ALDIĞI EMİR VE GÖREVLERİ, ASTLARA İLETİP , DÜZENİN BOZULMAMASINI SAĞLAYAN KİŞİ anlamına geliyor.
Bu arada üstlerin talepleri ve mutluluğu önemli olduğu için, yönetici düzeni bozma riski olanlar ile uğraşır. Bunu da genelde X Bey buna çok kızar, şimdi Y hanım bunu bilse neler olur? Diye de korkutma mesajları , aba altından sopa gösterme tekniği ile ilişkilerini sürdürüler. Birde bu yöneticileri kullanan başka yöneticiler vardır. Onlar astlar tarafından sevilir, çünkü maşa olarak kulanacakları birileri vardır. Onlarda iyi niyet elçileri gibi ortalarda dolaşır. Fakat birilerinin arkasından konuştuğunu ve sadece senle paylaştım dediklerini çok duyarız. Bu genelde kadın yönetici profilidir.
Yıllarca arkadaşlarımın anlattığı ve kendi tecrübelerimden gördüğüm , yönetici olman için klişe bazı özelliklerinin olması gerekiyor diye düşündüm. Yönetici olacak kişi başta kötü ve acımasız olmalı. Çünkü; öyle olduğu için, karşısındakini sadece satış yapan bir yaratık olarak görebilir, duygu ve düşüncelerine değer vermesine gerek kalmaz. Sürekli bir açık yakalama savaşı, söylenen sözden bu benim için bir tehlike yaratıyor mu? Endişesi taşıdığı için heran tetikte ve anlamsızda olsa ezmek için birşeyler söylemeye hazır yaşıyor. Ne kadar yıpratıcı.
Bu şirkete başladığım da , yılların vermiş olduğu tecrübe ile temkinli hareket etmeliyim diye düşündüm... Fakat yönetici değil LİDER ile çalıştığında farkı görüyorsun. Çünkü sana bildirilenler; bu kişilerin akıl ve vicdan süzgecinden geçerek, damıtılarak geliyor. Başarısız olduğunda aba altından sopa gördüğün için değil, sana verilen değere layık olamamanın ezikliğini yaşadığın için üzülüyorsun. Çünkü o seni yukarıya çekebilmek için elini uzatıyor, bir yönetici gibi her hareketi risk olarak görmüyor.Her an diğer arkadaşlarının ve astlarının, üstlerle bir sıkıntı yaşaması için tetikte bekliyor. Evet o da düzen bozulmasın istiyor, fakat bencil ve haris duygular ile değil.
Böyle bir liderim olduğu için mutluyum. Çünkü bu aynı zamanda bana iyi bir dünya için hala birilerinin var olduğunun da umudunu veriyor. Kısacası biri sürü mantığı ile yönetiyor ve yönetiliyor, diğeri kendine hayran bırakarak kitleleri ardından sürüklüyor.

 
Toplam blog
: 24
: 834
Kayıt tarihi
: 22.05.10
 
 

Bursa’ da doğdum. Uludağ Üniversitesi Radyoloji Bölümünden 1998 yılında mezun olduktan sonra özel..