Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Aralık '06

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Yöneticiniz sizi yönetemiyorsa..

Yöneticiniz sizi yönetemiyorsa..
 

Özel bir danışmanlık firmasında insan kaynakları danışmanı olarak çalışıyorum. Bu benim ilk iş deneyimim.. Yani ben üniversiteyi bitirir bitirmez akademik kariyer diyenlerdenim..

Tez dönemine geçince de artık iş hayatıyla tanışmam gerektiğini düşündüm.. Gerçi bu tanışma süreci bir hayli sancılı geçti.. İş bulmak artık öyle zor ki.. Kalkın bir de üniversite yılları boyunca idealist olabilmek üzere yetiştiriliyorsanız.. Mezun olunca anlıyorsunuz işte hiç bişey o okul sıralarından umut edildiği gibi karşımıza gelmiyor.. Neyse öyle ya da böyle bir şekilde umutlar kırılıyor.. Yüksekleri hedeflemeye odaklı planlar ufak ufak aşağılara çekiliyor.. Derken bende küçük bir yerden başlayıp yükseleceğim diyorum ve bu işe giriyorum.. Ücreti tatmin edici değil.. Ama amacım işi öğrenmek biliyorum ve insan kaynakları kendimi geliştirmek istediğim yegane alan.. İşte bu noktada başlıyor bir başka sancılı dönem.. Ast-üst ilişkileri.. Üst olmak için yetiştirilmiş bir işletme mezunu olarak söylüyorum başlangıçta ast rolü oynamak çok zor geliyor..

Hele bir de üstüm dediğiniz kişi aslında yöneticilik vasıflarından haberi olmayan, adil olmaya çalışırken saçma durumlara düşen ve yardım etmek isteklerinizi bir çırpıda geri çeviren biriyse.. Hele de sizden sadece bikaç ay fazla deneyimli ve mühendislik kökenli biriyse.. Lafım burada mühendis arkadaşlara değil yanlış anlaşılmasın.. Ama takdir edersiniz ki 4 yıl sayısal ve analitik düşünce yapılarıyla eğitim almış bir kişi kendini yönetim alanında bir master ya da bir takım konferanslarla ya da bilimum şeylerle geliştirmediği takdirde nasıl bir sosyal bilimci zihniyetini yönetebilir ki.. Makineye odaklanmış bir beyin nasıl olur da insan yönetimini bu kalıba oturtabilir ki.. İşte bu düşünce farklılıkları pek çok uyuşmazlığa, anlaşılamamazlığa ve karmaşaya sebep olurken o kadar büyük hayallerle hayata atılan bizlere yazık olmaz mı..

Biliyorum zaten şanssız bir insandım ben.. Hep en zorla başlamam gerekti.. Belki bu duruma rağmen kendime dersler alır ve tecrübeler edinebilirsem ilerde çok daha iyi bir yönetici olabilirim.. İşte hep Polyyanna’ydım ben, şimdi umutlarım kısmen kırılmış da olsa yine bir Polyyanna’yım.. Ve umarım sizlerle bizler örnek alabileceğimiz, astı olmaktan gurur duyabileceğimiz ve şevkle beraberce çalışabileceğimiz başarılı yöneticilere sahip oluruz.. Umarım sizlerle bizler gün gelip yönetici olduğumuzda az önce bahsettiğim türden bir yönetici oluruz..

 
Toplam blog
: 2
: 705
Kayıt tarihi
: 22.12.06
 
 

Özel bir şirkette insan kaynakları danışmanı olarak çalışmaktayım. Aynı zamanda yönetim ve organizas..