Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ocak '07

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Yönetim danışmanlığı ve koçluğu: Mükemmele yolculuk 4

Yönetim danışmanlığı ve koçluğu:  Mükemmele yolculuk 4
 

Merhaba dostlar,

Koçluk yazı dizimize devam ediyoruz. Sizlere bu yazımda Türkiye'de yöneticilere uyguladığımız Yönetim Koçluğu sisteminden örnek bölümler sunuyorum. Fiziksel alanları bitirmiştik, duygusal alanlarla devam ediyoruz. Bu yazıda ZİHİNSEL alanda bir liste sunacağız. Bakalım kendinizi nasıl görüyorsunuz?

Mükemmele Yolculuk programı: Mükemmele Yolculuk, Yetkin İnsan olmaya doğru yolculuğa çıkmak isteyen birey için çizilmiş özgün bir rotadır. Yetkin İnsan, fiziksel, duygusal ve zihinsel potansiyellerinin hepsini dengeli olarak geliştirmiş olan insandır. Mükemmele Yolculuk, size özel testler, eğitimler, bireysel danışmanlık ve gelişim programlarını içeren bir uzun soluklu bir Kişisel Gelişim programıdır. Mükemmele Yolculuk, daha doyumlu ve dengeli bir yaşam, daha başarılı bir gelecek için davranış değişikliği hedefler. Programda yaşamın üç alanında köklü değişiklik amaçlanıyor: 1) Fiziksel Gelişim, 2) Duygusal Gelişim, 3) Zihinsel Gelişim

Mükemmele Yolculuk Koçluk Programının faydaları:

• Enerji arttırma/ Positive energy
• İrade güçlendirme/ Powerful will
• Kendine saygı / Self-respect
• Kendine güven / Self-competence
• Daha iyi iletişim / Communication skills
• Sağlık / Health
• Daha duru bir zihin / Quiet Mind
• Sorumluluk şuuru ve disiplin / Self-Discipline
• Geniş perspektif / Wider Perspective
• İş yaşamında başarı / Business Success
• Hayata farklı bir bakış / Different Outlook
• Duygusal olgunluk / Emotional Maturity
• İç huzuru ve dinginlik / Inner Peace
• Yüksek motivasyon / Passion
• İdealleri hayata geçirme / Realization of Life Objectives
• Dengeli gelişim / Balanced Development
• Yaşam kalitesinin artması / Higher Quality of Life
• Daha mutlu bir yaşam / Happier Life

BOYUTLARA VE LİSTEMİZE DEVAM EDELİM:

DUYGUSAL HIJYEN VE GELİŞİM.....EMOTIONAL CHECK LIST

DA) AİLEDE DOYUM VE MUTLULUK

• Anneme ve babama geçen ay içinde onları sevdiğimi söyledim.
• Anne ve babamı geçtiğimiz hafta içinde telefonla aradım.
• Annemi ve babamı düzenli olarak ziyaret ediyor ve gönüllerini alıyorum.
• Anneler ve babalar gününde, bayramlarda, doğum günlerinde onları unutmadım.
• (Evli iseniz) Evliliğim ve eşimle ilişkilerim çok iyi durumda.
• Eşim için bu hafta onu sevdiğimi gösteren bir sürpriz yaptım / jestte bulundum.
• Eşimle ilk günkü gibi birbirimizi seviyoruz / bağlılığımızı tazeliyoruz.
• Eşimin işlerinde ona yardımcı olmak için gayret gösteriyorum.
• Eşimle beraber zaman geçirmeye ve ortak şeyler yapmaya özen gösteriyorum.
• Çocukların / başkalarının önünde eşimle tartışmıyorum.
• Eşimin tercihlerine saygı gösteriyor, onu dinlemek ve anlamak için uğraşıyorum.
• Eşim ile iletişimimde sevgi, ilgi, takdir ve onay sözlerini kullanıyorum.
• Eşimi sözünü kesmeden, göz temasıyla ve tüm dikkatimi vererek dinliyorum.
• Yıdönümü ve doğum günü gibi önemli günleri unutmuyorum.
• Eşim ile aramızda bastırılmış bir kırgınlık veya çözülmemiş iletişim problemi yok.
Çocuklarım ile ilişkilerim ideal ve gereken seviyede.
• Çocuğumu dinliyor, sorunlarını anlamaya ve çözmeye çalışıyorum.
• Ona olan sevgimi farklı yollarla (temas, hediye..) açıkça belli ediyorum.
• Çocuğuma anlattığım şeyleri yaşayarak ona model oluyorum.
• Çocuğum ile ilişkilerimde tutarlı davranıyorum ve yalan söylemiyorum.
• Ona gereken disiplin ve sorumluluk anlayışını sevgiyle beraber ve yumuşak olarak veriyorum.
• Onun kendine güvenen, karar verip harekete geçebilen, girişimci ve güçlü bir kişiliğe sahip olması için gayret ve özen gösteriyorum.
• Çocuklarımla kaliteli, samimiyet ve sevgi dolu bir iletişimimiz var.
Diğer aile fertleriyle ve akrabalarım ile ilişkilerim iyi durumda.
• Kardeşlerimle iyi geçiniyorum, düzenli görüşüyoruz.
• Akrabalarımla aramız iyi, kimseyle aramda bir kırgınlık yok.
• Akrabalarımı bayramlarda, önemli günlerde ve arada sırada ziyaret edip hallerini hatırlarını soruyorum.
• Ailem ve akrabalarımdan herkes için yeterli zamanı ve dikkati ayırıyorum.
• Akrabalarımdan maddi / manevi zor durumda olanların yardımına koşuyorum.
• Her akraba ve aile üyemin sevgi ve ilişki bankasına yatırım yapıyorum.

DB) ÇEVRE VE İŞTE İLİŞKİLER

Çalışma arkadaşlarım ile ilişkilerim istediğim seviyede.
• İşyerinde geçimi kolay ve takım çalışmasına yatkın biri olarak biliniyorum.
• Herkesle tam uyuşamasam bile pürüzsüz olarak herkes ile beraber yaşamayı ve çalışmayı becerebiliyorum.
• Doğallığımla ve esprilerimle iş arkadaşlarım arasında popüler bir konuma sahibim.
• Benden daha az deneyimli iş arkadaşlarıma yol gösteriyor ve yardım ediyorum.
• Beraber çalıştığımız / yakın iş arkadaşlarımın sevgi ve ilişki bankasına yatırım yapıyorum (özei ilgi).
• İşyerinde farklı pozisyonlardaki çalışanlardan pek çoğuyla tanışarak geniş bir çevre (network) oluşturdum.
Yöneticilerim ile ilişkilerim istediğim seviyede.
• Bu şirketteki yöneticilerden beni tam olarak destekleyen, koruyan ve yükselmemi isteyen biri var. (mentor)
• Yöneticimin beklentilerinin üzerinde bir motivasyon ve performans gösteriyorum.
• Yöneticilerimle aramızda problem oluşturabilecek bir anlaşmazlık / tatsızlık yok.
• Yöneticimle ilişkilerimde kendimi, isteklerimi ve problemlerimi rahatça, net olarak ifade edebiliyorum.
• Komşularımla karşılaştığım zaman gülümseyerek ve selamlaşarak diyaloğa giriyorum.
• Apartmandaki kişilerle tanışmak ve yakınlaşmak için geyret sarfediyorum.
• Komşularımı rahatsız edebilecek davranışlardan (gürültü, kirlilik..) kaçınıyorum.
• Tahminimce komşularım benim olmadığım ortamlarda benimle ilgili olumlu nitelikte konuşuyordır.
• Önemli günlerde ve arasıra komşularımın sevgi ve ilişki bankasına yatırım yapıyorum
Gerçekten yakın dostlarım ve arkadaşlarım var.
• Gecenin bir saatinde arayabileceğim, tüm zor durumlarda yardımıma koşacak yakınlıkta dostum / arkadaşlarım var.
• Aynı esprilere güldüğümüz, dünya görüşlerimiz uyuşan, rezonansa geçebildiğim bir samimi arkadaş çevrem var.
• Arkadaşlarımı arada bir arıyorum, mesajlaşıyoruz, bir araya gelmeye çalışıyoruz.

DC) PRENSİPLER

Komşularım ile ilişkilerim istediğim seviyede.
• İşyerinde geçimi kolay ve takım çalışmasına yatkın biri olarak biliniyorum.
• Herkesle tam uyuşamasam bile pürüzsüz olarak herkes ile beraber yaşamayı ve çalışmayı becerebiliyorum.
• Doğallığımla ve esprilerimle iş arkadaşlarım arasında popüler bir konuma sahibim.
• Benden daha az deneyimli iş arkadaşlarıma yol gösteriyor ve yardım ediyorum.
• İşyerinde geçimi kolay ve takım çalışmasına yatkın biri olarak biliniyorum.
• Herkesle tam uyuşamasam bile pürüzsüz olarak herkes ile beraber yaşamayı ve çalışmayı becerebiliyorum.
• Doğallığımla ve esprilerimle iş arkadaşlarım arasında popüler bir konuma sahibim.
• Benden daha az deneyimli iş arkadaşlarıma yol gösteriyor ve yardım ediyorum.
Beden dilimi etkili şekilde kullanıyorum.
• Herkesle tam uyuşamasam bile pürüzsüz olarak herkes ile beraber yaşamayı ve çalışmayı becerebiliyorum.
• Benden daha az deneyimli iş arkadaşlarıma yol gösteriyor ve yardım ediyorum.
Konuşma ve sunum becerilerim gelişmiş durumda / gelişiyor.
• Kullandığım kelimeleri planlayarak ve özenle seçiyorum.
• Net ve açık ifadeler kullanmaya özen göstererek sadede geliyorum.
• Sunumlarımda karşımdaki kişilerin dikkatini/ilgisini yakalayabiliyorum.
• Doğallığımla ve esprilerimle iş arkadaşlarım arasında popüler bir konuma sahibim.
• Benden daha az deneyimli iş arkadaşlarıma yol gösteriyor ve yardım ediyorum.


DE) NETWORKING

Sektörde meslektaşlarım ile ilişkilerim istediğim seviyede.
• İşyerinde geçimi kolay ve takım çalışmasına yatkın biri olarak biliniyorum.
• Herkesle tam uyuşamasam bile pürüzsüz olarak herkes ile beraber yaşamayı ve çalışmayı becerebiliyorum.
• Doğallığımla ve esprilerimle iş arkadaşlarım arasında popüler bir konuma sahibim.
• Benden daha az deneyimli iş arkadaşlarıma yol gösteriyor ve yardım ediyorum.


DF) KENDİMLE DİYALOĞUM VE MOTİVASYONUM


ZİHİNSEL HIJYEN VE GELİŞİM...........MENTAL CHECK LIST


DA) ZİHİN SAĞLIĞI

Medyayı çok seçici olarak izliyorum.
• Günde ortalama bir saatten fazla televizyon izlemiyorum.
• Kumandaya ve kapatma düğmesine tam olarak fiilen hakim durumdayım.
• Gereksiz magazin haberlerinden ve seviyesiz programlarından uzak duruyorum.
• Gazetelerin yanıltıcı, sansasyonel, kişilerle ilgilenen haberlerini okumamaya özen gösteriyorum.
• Siyasetteki gelişmeler ve günlük kirlilik ve gürültü içinde boğulmuyorum.
• Değerlerim ile çelişen yapım ve programları izlememe konusunda hassas davranıyorum.
• Medyanın sunduğu yozlaşmış içeriğe karşı süzgeçleri kapatarak değer ve ilkelerimden taviz vermiyorum.
• Beni ilgilendirmeyen haberlerle zihnimi gereğinden fazla meşgul etmiyorum.
• Medyanın moralimi bozmasına izin vermiyorum.

DB) ÖĞRENME

Dünyayı, çevreyi, hayatı dikkatlice gözlemliyorum.
• Merak hissim gelişmiş durumda ve soru soruyorum.
• Araştırma ve bilgi toplama için zaman ayırıyor ve uğraşıyorum.
Bilgiyi en iyi şekilde saklamak için sistemler geliştirdim.
• Hızlı bir şekilde not alabiliyor, öğrendiğim yeni şeyleri kayda geçiyorum.
• Bilgisararımdaki dosyaları veri tabanı mantığını kullanarak sınıflandırıyorum.
Bir yabancı dili çok iyi biliyor ve kullanıyorum.
Bilgisayarı çok iyi biliyor ve kullanıyorum.
• Windows ve ofis programlarını rahatlıkla kullanıyorum.
• Bilgisayar dillerinden mesleğime göre önemli bulduğum birini öğreniyorum.

DC) DÜŞÜNME BECERİLERİ

Analitik Düşünme becerilerini kullanıyorum.
Sistemci düşünce anlayışımı geliştiriyorum.
Soyut ve Sayısal düşünme becerilerini kullanıyorum.
• Disiplinler arası düşünme becerilerini kullanıyorum.
• Farklı alanlardaki ortak motifleri bulmaya çalışıyorum.
• Sorgulayıcı düşünme becerilerini kullanıyorum.

DD) TASARIM BECERİLERİ

Geleceği görmek ve vizyon çizmek için uğraşıyorum.
• Olayların yazılımını ve kurgusunu çıkarabiliyorum.
Gelecek için senaryolar üretiyorum.
• Her gün olayları yorumluyorum.
• Her günün sonunda durup günün bir değerlendirmesini yapıyorum.

Neredesiniz? Nerede olmak istersiniz? Eksiklik ve aksaklıklar nerede? Bu konularda gelişim için neler yapacaksınız?

 
Toplam blog
: 279
: 2488
Kayıt tarihi
: 09.09.06
 
 

Dr. Fahri Karakaş, Londra’da University of East Anglia’da görev yapmaktadır (Norwich Business Sch..