Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Nisan '17

 
Kategori
Siyaset
 

Yönetim şekli

Hayatımızın yadsınamaz gerçeği Google'a "Şirket Yönetim Şemaları" yazdım ve Görselleri seçtim. 

Karşıma birçok Yönetim şeması çıktı. Neredeyse hepsinde Yönetim Kurulu Başkanı, altında Genel Müdür onun altında da Departman müdürleri v.s. var. 

Referandum gündemimize dönersek, her şeye tek adam karar verecek, şirket gibi yöneteceğiz falan deniyor. 

O zaman şunu düşünüyorum; Neden işadamları bir ton para verip Genel Müdür çalıştırıyorlar. Bilmedikleri için mi, başka nedenlerle mi?

Holdinglerde, büyük şirketlerde Genel Müdür icranın başıdır. Uygulayıcıdır. Altındaki departman müdürleri ile birlikte yönetir.

Yönetim Kurulu Başkanı üsttedir, kontrol eder, objektiftir, tarafsızdır. Böyle baktığı için altta bir hata yapılıyorsa daha erken ve doğru gözlemler ve zamanında müdahale eder. 

Genel Müdür Başbakan, Yönetim Kurulu Başkanı Cumhurbaşkanıdır. Sözün özü, ikisinin birarada olması çok başlı, iki başlı, iki kaptan v.s. ile başlayan olumsuz örneklere emsal olmaz. Yönettikleri birimin sağlıklı olmasını, uzun soluklu olmasını, doğru işler yapılmasını sağlar. Bu şirkette de aynıdır, Devlette de aynıdır. Naçizane görüşüm.

 
Toplam blog
: 16
: 219
Kayıt tarihi
: 24.11.16
 
 

1971 yılında Bodrum'da doğdum. 1997 yılında başladığım bankacılık hayatımı 2015 ylında Şube Müdür..