Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mart '16

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Yönetim ve liderlik zirvesi

Yönetim ve liderlik zirvesi
 

The Conferences Turkey organizasyonunda; farklı alanlardan farklı deneyimlerin paylaşıldığı, birbirinden farklı birçok kurumsal kültürü yansıtan farklı bakış açısının tartışma zemini bulduğu Yönetim ve Liderlik Zirvesi, 16 Mart 2016 Conrad Otel’de  sektör profesyonellerinin katılımıyla gerçekleşti.

Etkinliğe katılmadan önce internetten kayıt yaptırdım. THE CONFERENCESTURKEY’i telefonla aradım. Sonrasında Etkinlik Yönetmeni Gökçe Yılmaz, davet etti.

 

Etkinlik alanına girdiğimde şiir yüzlü, güzel giyimli ve konuşmasıyla güven veren hoş bir bayan karşıladı. Adımı söylediğimde ‘Hoş geldiniz Muhsin Bey!’ dedi. Gökçe Yılmaz olduğunu öğrendim! Kendisine teşekkür ettim.

Etkinliğin Planlama Kurulu Başkanı Hilal Gençay’ın yönetiminde sürmekte olan  “Geleceği Yönetmek” adlı paneli izledim.  Gençay’ın başarı ile yönettiği oturumda; Bengi Korkmaz (Mc-Kınsey Global), Mehmet Nalbantoğlu (Koç Sistem Genel Md) ve Burak Aydın (İntel Türkiye Genel Md) konularını aktardılar.

Zirve kapsamında düzenlenen "Geleceği Yönetmek" panelinde panelistler, inovasyonun şirketler için önemi, çalışan tutumları, değişen ve gelişen dünyada şirketlerin kendisini yeniden konumlandırması konularında görüşlerini paylaştı.

Koç Sistem Genel Müdürü Mehmet Nalbantoğlu, yaptığı sunumda: "Değişime açık olmak lazım, liderlik bunu gerektiriyor. Belki herkesi lider yapamazsınız şirketinizdeki ama herkesi yaptığı işin sahibi, yaptığı işi sahiplenen bireyler yapmak vasfı olmalı bir liderde" dedi.

Mehmet Nalbantoğlu, şirket olarak gelecekle bugünü birlikte yönettiklerine işaret ederek, işin icrasına zaman harcamanın yanı sıra stratejik planlama süreçlerinde geleceği de sorguladıklarını söyledi.

Dünyada yaşanan değişim ve dönüşüme dikkati çekerek, yaşanan küresel bilgi bombardımanında herkesin her bilgiye anında ulaştığına, geleceği okuyupkurumları bugünden geleceğe hazırlamak gerektiğine vurgu yaptı.

Bu hızlı değişim ve dönüşümle bugün konuşulan her şeyin 1–2 sene içinde bambaşka hallere bürünebileceğinin altını çizen Nalbantoğlu, şunları kaydetti: 

"Dünya nereye gidiyor, kökten değişiklik getirecek neler geliyor? Bunlara iyi odaklanmak, her şeye açık olmak gerekir. Liderlik bunu gerektiriyor. Her şeyin hızla değiştiği bir dünyada, her şeyi yeniden yönetmek gerekebiliyor. Hangi alanda çalışırsak çalışalım oyuna fark yaratacak yenilikler getirmek gerek.

Belki herkesi lider yapamazsınız şirketinizdeki ama herkesi yaptığı işin sahibi, yaptığı işi sahiplenen bireyler yapmak vasfı olmalı bir liderde. Dünden gelen yönetim anlayışı ile yönetmeye devam ederseniz, bir gün kendinizi 'Ben hiçbir şeyi yanlış yapmadım, bu şirket nasıl bu hale geldi?' derken bulabilirsiniz.

Biz her sene 100 yeni mezun alıyoruz, onlarla çalışmaktan inanılmaz mutluluk duyuyorum. Liderlikte, tepedeki liderliği aşağı doğru dalga dalga yayabilmek çok önemli…" ‘Bırakın siz bu işi beceremiyorsunuz ben yapayım.’ diyen arkadaşları çok seviyorum." Dedi.

Intel  Türkiye Genel Müdürü   Burak Aydın; paneldeki konuşmasında şirket bünyesinde yaptıkları strateji çalışmaları ile ilgili bilgi verdi. "Günü yaşar, geleceği düşünürüz" diyen Aydın, günün gerçeklerinden kopmadan geleceği planlamaya çalıştıklarından söz etti.

Son dönemdeki yönetim anlayışının dünyadaki hızlı değişim ve dönüşüm neticesinde kaosu yönetmeye yönelik düşüncelerini açıklaya Aydın, şunları aktardı: 

"Türk liderler kaos yönetiminde daha başarılılar. Kaos yönetimi bundan 5–10 sene sonra liderlik yönetim anlayışına damga vuracak bir durum. İnsanların birbirine bu kadar hızlı bağlandığı böyle bir dönemde liderler bu durumu iyi yönetmek zorunda. Değişen müşteri profili beraberinde bunu getirdi. Şu an müşteri portföyü birbirine çok bağlı, birini mutsuz ettiğinizde bu mutsuzluk dalga dalga yayılıyor.

Sadece müşteriler değil, zamanla şirketler de değişiyor. Lider ne yapmalı peki? Herkesin müşteri odaklı olması şart… Bu opsiyonel değil, şart. Şirket kültürü önemlidir. Çalışan herkesin kafasında 'Ben müşteriye nasıl değer katarım', olması gerekir.

Şirketler için inovasyon çok önemli. Bugün bizim İntel  olarak  Türkiye'de ne kadar yüksek pazar payına sahip olduğumuzdan çok ne kadar inovatif olduğumuz önemli. 5 sene önce yüzde 38'lerde pazar payı olan  Nokia bugün bitti mesela. Bugünün gerçeği girişimcilik… Artık bütün çalışanlar girişimcilik genine sahip olmalı."

Yönetim kurulu bilinmezleri” ,  Barış Soydan yönetiminde Çağrı Alkaya,  Ali Kamil Uzun ve Atasay Mücevherat Ceo’su Atasay Kamer’in sunumlarıyla sürdü.

Teknosa Genel Müdürü Bülent Gürcan ; "Delegasyon Sanatı" panelinde şirket içindeki delegasyon tutumunu anlattı. "İyi delege ettiğimi düşünüyorum" diyen Gürcan, elinden geldiğince görev ve yetki paylaşımında bulunduğunu söyledi.

Takım olmaya çok inandığını belirten Gürcan, "İş hayatı basketbol oyununa benziyor. Ben elimden geldiğince kendi sorumluluk ve yetkilerimi paylaşmaya çalışıyorum ama 'Bırakın bu işi ben yapayım', hatta 'Bırakın siz bu işi beceremiyorsunuz ben yapayım' diyen arkadaşları çok seviyorum. Çünkü onlar gelip sorumluluk alıyor" dedi.

23 yıldır perakende sektöründe bulunduğunu dile getiren Gürcan, şunları anlattı:  "Bazen mağaza ziyaretleri yapıyorum, orada çalışan çocuklara saygımdan iş kıyafetimle gidiyorum. Hiçbiri beni tatil günlerinde bile spor kıyafetle göremez. Sahadaki satış elemanlarından çok şey öğreniyorum, öğrenmenin sınırı yok. Örneğin  Kahramanmaraş'taki bir müşteri portföyünü, davranışını o benden daha iyi biliyor.

Bizler gücümüzü bir üst yöneticiden alıyoruz, gücümüz bizim liderimizin bize verdiği yetkiler kadar. Bu yüzden alttaki ekipte gücünü benden almak zorunda... Bizde bütçesel harcamalar, yetkiler izlekle belirlenmiş durumda. Ben de bir ekibe ya da kişiye yetki verirken, zaman ve kaynak limitimin biraz altını veriyorum.

Böylece riski minimize edip, birazda kendimi emniyette hissederek, limitlerin biraz altında yetkilendirme yapıyorum. Başarılı olduklarını gördüğümde bütçeleri ve yetkileri artırıyorum, bu şekilde delegasyonu sağlıyorum." Dedi.

Hazırlanan programa göre sunumlar başarıyla tamamlandı ve kapanış konuşmasıyla noktalandı.

 

 

 

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..