Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Haziran '07

 
Kategori
Özel Lezzet Durakları
 

Yöresel bir tat. Kâğıt Kebabı

Yöresel bir tat. Kâğıt Kebabı
 

Şimdi başlığı görünce, bunun neresi yöresel diyebilirsiniz, ebette haklısınız derim ama ben bu yemeği bir seyahatim sırasında yedim ve öğrendim. O zamandan beri çok severim, bulunca da yerim. İzmir’deki bazı restoranlarda aradım ama bulamadım. Ben de denemeye karar verdim. Siz de rahatlıkla deneyebilirsiniz.

Bu arada, hikâyemi de anlatmak isterim. Yıllar önce Malatya’ya bir iş seyahatim olmuştu. Yıl 1993. Bugünkü gibi rahat değildi yolculuklar. Oldukça uzun ve can sıkıcıydı. Neyse, Malatya’ya inip, hemen otele yerleştim. Alışkanlığım gereği, hemen çevreyi gezmeye ve keşfe başladım. Uzunca bir zaman dolaştıktan sonra, acıktım. Yemek yiyebileceğim bir yerler araştırmaya başladım. Ama değişik bir şeyler yemek istiyordum, özellikle gittiğim yerlerde o yöreye has şeyler yemeği severim. Her yerde, sürekli, lahmacun-pide ve kebap salonları.. Ben hangi restorana girsem, hep bildik, tanıdık yemekler vardı uzunca bir dolanmadan sonra yoruldum ve bir lokantaya girdim. Garson, siparişimi almaya geldiğinde, ne diyeceğini biliyordum ama yine de ne yiyebileceğimi sordum. Tahminim doğru çıkmıştı, bildiğim şeyleri saydı bana. Ben dayanamayıp; “kardeşim bunları ben geldiğim yerde de yiyorum, bana buraya özel bir şeyler getiremez misin” deyince, garson birkaç saniye düşündü ve biraz bekleyeceksiniz dedi ve gitti. Bir süre sonra, ortasında bohçalanmış alüminyum bir kağıt olan bir servis tabağı getirdi ve afiyet olsun dedi. Bu ne dedim, bize ait bir yemek, kâğıt kebabı dedi. Müthiş bir tat almıştım. Aynı tadı başka bir yerde bulamadım ama, işte o yemeğin tarifi aşağıda..

Kağıt Kebabı Yemeği

Malzemeler şöyle: 2 yemek kaşığı sıvı yağ veya 2 yemek kaşığı tereyağı, 1,5 kilo kuşbaşı kuzu eti, 4 adet orta boy soyulmuş havuç, 4 adet orta boy patates, 500 gr taze bezelye (konserve de olabilir ama iri taneli olacak), 2 yemek kaşığı ev yapımı biber salçası , 1 tatlı kaşığı biber salçası, bir miktar tuz, 2 silme tatli kaşığı karabiber, 1 çay kaşığı kırmızı biber, taze sivri biber, 2-3 tane hormonsuz domates, 1-2 ad etli kırmızı biber, 1 tane orta büyüklükte patlıcan, bir miktar kereviz sapı ve folyo kağıt (veya yanmayan yağlı kağıt da kullanabilirsiniz.)

Hazırlanması: Kuşbaşı kuzu etlerini iyice yıkayıp süzdükten sonra, yağda iyice yumuşayıncaya kadar, once orta daha sonra kısık ateşte pişiriyorsunuz. Etinizin pişme süresi yaklaşık 1 saattir. Etiniz piştikten sonra domates salçanızı, karabiberinizi, tuzunuzu, kırmızıbiberinizi ekleyin. Daha sonra, bezelyeleri, etli kırmızıbiberi de küçük küçük doğruyorsunuz, sonra domatesleri de kuşbaşı olarak doğradıktan sonra, kare akre doğranmış havuçları ve patatesleri ve kereviz sapları ile birlikte aynı büyüklükte doğranmış patlıcanları da karışıma ekliyorsunuz 10 dakika kavuruyorsunuz. Daha sonra, karışımı ateşten aldıktan sonra, masanın üstüne açtığınız porsiyon sayısına göre kestiğiniz folyo kağıdı ya da yağlı kağıtların (yaklaşık 20 cm’lik olsun) ortasına, bu karışımı koyuyorsunuz. Karışımı dağıtma işi bittikten sonra karışımların üstüne bir kaşık tereyağı ( bunu eritilmiş kuyruk kağıdı koyanlar da var) koyup, kağıtların uçlarından toparlayarak katlayın ve bohça haline getirin. Karışımın dışarı çıkmaması ve hava almamasına dikkat edin. Daha sonra kağıt bohçalarını bir fırın tepsisine dizip, tepsiyi 180–200 derecelik bir ısıda yaklaşık 20 dakika pişirin ve sıcak sıcak servis yapın.

Servis tabağınızın yanına da, şehriyeli pirinç pilavı ve bir tane közlenmiş sivri biber de eklemeyi unutmayın. Ayrıca, yanında güzel bir salata ya da mevsimine bağlı olarak cacık çok mükemmel olur.

Afiyet olsun.


../..
 
Toplam blog
: 671
: 2572
Kayıt tarihi
: 26.06.06
 
 

Anadan doğma bir İzmirliyim ve bu şehirli olmaktan gurur duyuyorum.. Hem bu şehirde doğmuş, hem b..