Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ekim '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

yöresel şair ve yazarımız Turhan Yılmaz

yöresel şair ve yazarımız Turhan Yılmaz
 

Kastamonu denildiğinde Turhan Yılmaz'ı bilmeyen, tanımayan yoktur.Kastamonunun kendine has şivesini unutturmayan tek insan. Ben kendisini büyük bir zevkle dinlerim. Her şeyi okadar gerçek ve doğal anlatarak dizelere ve yazıya döküyor ki hayran kalmamak elde değil . Asker mektuplarıyla yaşananları nasıl anlatıyor sizinde mutlaka okumanızı ve bizim Kastamonumuzun yöresel şairimizi ve yazarımızı tanımanızı istedim.
Asker mektupları , askere giden bir gencin annesine yazdığı mektuplar , ve annesinin ona cevapları şeklinde sürüp gider.Hepsi birbirinden güzeldir.Size mektubun birincisinide yazıyorum.Turhan Yılmazdan izin alınarak yazılmıştır.Okuyanlarada tavsiyem yavaş yavaş ve anlayarak okumaları.Bu mektupların tamamını okumak isteyenler :www.kastamonum.com adresinden Turhan Yılmaz'ın sesinden dinleyebilirler.
ANAM HATCEYE

Gız ana, esger ocağına teslim oldum.

Emme şindiden özledim.
Iccak hamurlu ekmeğe inek yağını çalıp yimeyi özledim.

Burda her şey va.
Yemek iyi, yatak iyi, emme bizim yapodan yer yatağını dutmaya. Bi gaç gece yadırgadım, lekin şindi alışdım, uyuyon gayrı.

Bi de tarana çorbası bizimkine benzemeya. İçinde darak dalısı mı yokdu nedü, dadı bi hoş be ana.

Ağşam olunca nöbette yulduzlara bakıyon, maşallah davar sürüsü gibi parlaya. Yulduzların içinde de ay, Soru Şevketin İsmet Gıza benzeya.

Sakar ineğe tevatür bak ana.Bi de beygir gunnayınca gatırını iyi paraya sat.Esger dönüşü masrufumuz böyük olacak.

Bubam da sağ olsaydı, beni esger elbisesi içinde göreydi, neydelim gader ana.

Esger elbisesi dedim de, vedükleri pantulun içine benden başka iki esger daha sığıya.Bi potin vedile, biri 42 nümere, ötekisi 45 nümere, benim ayaklarım ise 40 nümere. Bu yüzden eğitim alanında seyidemeyon.Yüzün yüzün çapayken iyi çapıyon da, götün götün çapamayon be ana.

İşte böyle datlı anam.
Bu esgerlik de biter be, vatan borcu seve seve yapacoyuz vamı çaresi?
Gız ana, beni sakın mekdupsuz bırakma emi.

Topal Osman’a, Mıkdar Goparan’a, Böyük Aza Gevreğe, Gara Mıstana, Öğretmen Bey’e ve bütün tanuduklara baki selamlar.

Ellerinden öperin canım anam.

Oğlun
Esger Kemil GABAKCI

Dilerimki herkes gerçek öz şivesini unutmasın, vede yaşatabilsinler.
http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=84822
 
Toplam blog
: 118
: 3309
Kayıt tarihi
: 04.09.07
 
 

Bilgi büyük adamı alçak gönüllü yapar, normal adamı şaşırtır, küçük adamıysa kibirlendirir.. ..