Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Eylül '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Yörük Ramazan

Yörük Ramazan
 

Ramazan, bembeyaz olmuş saçlarıyla, hep gülen yüzü ve gözleriyle, Zeki Müren gibi tatlı ses tonu ve anlatımıyla iyi bir eğitimci ve eğitim yöneticisidir. Arkadaşları ona hep Yörük Ramazan derlermiş. Biz de öyle derdik, hoşuna giderdi.

Kumara karşı aşırı zaafı varmış gençlik yıllarında. Bazı geceler sabah saatlerine dek kumar oynamaktaymış. Evine her gidişinde de eşi Safire ile kumar yüzünden tartışmaktaymışlar. Zaman zaman eşinin ayrılmayı düşündüğü bile olurmuş. Ama ah şu çocuklar olmasaymış. Çocukları boynunu bükmekteymiş kadıncağızın.

Maaş almaya gittiği bir gün, görev yaptığı köyün bağlı olduğu ilçede, arkadaşlarıyla yine kumar oynamaya başlamış, aldığı maaşın tamamını kaybetmiş Ramazan. Bakkal, kasap, manav ve benzerlerine olan borçların tamamı ödenecekmiş daha, ama neyle?

Ramazan melül mahzun evine varmış. Kesin yine kavga çıkacak, belki de ipler tamamen kopacakmış. Yüzü gözü simsiyah olmuş. Eşini hiç böyle görmemiş olan hanımı;

- Ne o Ramazan hasta mısın? Yüzün gözün simsiyah olmuş . Bir doktora görünseydin keşke. Neyin var senin böyle, demiş.

- Sorma, borçlarımızın hepsi ödenecek dururken maaaşımın hepsini kumara verdim, mahvoldum, bittim ben bir de sen canımı sıkma, demiş Ramazan.

Eşi, kendisinden beklenmeyen ve herkese örnek olacak bir biçimde;

- Amannn Ramazan üzüldüğün bu mu? Bir ay sonra yine maaş alacaksın. Otuz gün değil mi göz açıp kapayıncaya kadar geçer , üzülme demiş.

Demiş, demiş de eşinden böyle bir davranış beklemeyen Ramazan, o günden beri hiç kumar oynamamış , hiç bırakamayacağını düşündüğü bu alışkanlığından kesinkes vazgeçmiş.

 
Toplam blog
: 190
: 3134
Kayıt tarihi
: 28.09.07
 
 

Emekli öğretmenim. Yurdunu, ulusunu seven, her konuda sorumluluk sahibi gençler yetişsin istiyorum. ..