Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Haziran '17

 
Kategori
Kültürler
 

Yörükler dünyasına bir şiir( 8 )

Yörükler dünyasına bir şiir( 8 )
 

Yörüklerimiz bir göç sırasında


Yaklaşık bir haftadan beri Yörükler dünyasına girdim, oradan çıkamadım. Çaylarını, kahvelerini içtim, yemeklerini yedim. Kara çadırlarında bağdaş kurdum, acı kahvelerini (MIRRA') yı içerek onlarla adeta dost oldum.
 
Güneydoğu'dan taa Toroslara ve oradan Karacadağ eteklerine değin adım adım gezdim. Yörüklerin Göçlerini gördüm ve izledim. Yörüklerin konar, göçer günlerini, yaşayış ve   hayat tarzlarından, gelenek ve göreneklerinden kısa kısa söz ettim. Onları anlatmaya çalıştım. Bir yerde hata ettimse af ola. Onları asla küçük görmedim. Hep tertemiz, çalışkan, yalandan uzak ve dürst olduklarından söz ettim.
 
Tek  kelime ile Yörükler meslek itibariyle, ovalarda, yaylalarda, dağlarda yaşasalar da kültürlü,aydın görgülü ve konuksever insanlardır. Herşeyden önemlisi bayrağına bağlı ve bu vatan için canını seve seve vermek isteyen insanlardır.  
 
Yazımı onlar için yazdığım bir şiirimle bağlamak istiyor ve buradan tüm Yörük kardeşlerimize selam ve saygılarımı gönderiyorum... 
 
Yörük Kardeşim:
 
Çileye alışık çalışmada tek ,  
Her zaman çalışır Yörük kardeşim
Yaylada, ovada olur gözü pek
Bir güzel alışır Köylü kardeşim
 
                   ***           
 
Koyun güder, tarla sürer, bel vurur
Yüzü güleç obasına yel vurur
Konar, göçer, Yaradan’a el durur
Ne çabuk barışır  Yörük   kardeşim
 
                      ****
           
Vergi verir asker olur vatana
Saygı durur topraktaki yatana
İçten bağlı Ulu Önder ATA’na
El ele yarışır Yörük kardeşim
 
                        ****
 
Hürmetkârdır misafiri çok sever
Kuzu keser, oğlak keser, koç keser
Sevimlidir tatlı tatlı gülümser
Yaylaya yapışır Yörük kardeşim
 
                    *****
 
Hey ozanım sen de gerçek Yörüksün
Sen Isparta, sen Aydın’ın gülüsün
Çal kavalı koyun, kuzu yürüsün 
Huzura kavuşur Yörük kardeşim. 
 
 
Abdülkadir GÜLER
 
10.10.2010- SÖKE
 
EYLÜL SONRASI  (  Şiirler )  kitabından- 2017.              
 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..