Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ekim '09

 
Kategori
Blog
 

Yorum'da prensip

Yorum'da prensip
 

Yorum benim en çok önem verdiğim bir konudur. Pek fazla yorum yaptığım söylenemez ama yorumlanmayı çok severim. Benim için yorumlanmak “çok güzel olmuş, tebrikler, devamını bekleriz” gibi klasik laflardan ibaret değildir.

Eleştirilerini ve beğenilerini iletsin bu benim için daha makbuldur. Yorum yaparken prensinsip en önem verdiğim mevzu. Belirli bir çizgi üzerinde yorum yapacaksın. Bloğun yazarının adına bakmayacaksın. Gireceksin bloğa bakacaksın yazıya. Sonra yorumunu yapıp göndereceksin. Daha sonra ise yazara bakacaksın. Kincillik ve özellikle bir kişiyi hedef alan yorumlar yapıcı değil yıkıcı olur. Sizin amacınız daha iyi bloglar okumak ise yorumlarınızı yazıya göre yapın. Bunlar önerilerden bir kaçı. Şimdi daha geniş ele alalım.

1) Belirli bir çizginiz olsun. Yani belirli bir konu hakkında sizin istemediğiniz biçimde yazı yazılıyor ise, öneri şeklinde devamlı eleştiride bulunun. Ama karşıtlık oluşturmadan bunu yapın.

2) Yazarın adını dikkate almayın. Bloğu yorumlarken yazarı göz önünde bulundurmayın. Benim son yaptığım yorumlara bakın. Bir de bana yazılan son yorumlara bakın. Bazı blog yazarları neredeyse küfretme noktasına varan bir biçimde yorum yaptılar. Bende o yoruma cevap olarak savunmamı yapıyorum. Ama adamın bloglarını yorumlarken kesinlikle onları göz önünde bulundurmuyorum.

3) Klasik yorumlar yazmayın. “Gerçekten çok güzel, sizi tebrik ederim, çok beğendim…” gibi genel yorumlardan kaçının. Yazıyı gerçekten okuyun. Yazı hakkında şurası güzel şurası kötü olmuş gibi yapıcı eleştirilerde bulunun.

 
Toplam blog
: 352
: 3094
Kayıt tarihi
: 02.08.08
 
 

1989’da Aksaray’ın Eskil ilçesinde doğdu. İlköğretimini 2004 yılında Eskil Cumhuriyet İlköğretimi..