Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ocak '07

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Yorumcularıma cevap

Yorumcularıma cevap
 

Yorumlarınıza tek tek cevap vermek isterdim ama madem bütün yanlış anlama aynı yerden kaynaklanıyor, uzun uzadıya bir blogda aslında bir tek olan yoruma yine tek bir cevap vereyim dedim.

" Türklüğü aşağılıyorsunuz" yazımda Ermeni olmak istediğimi söyledim. Bu isteğim mecazi olmasa, Ermeni yurttaşlarımızın hassasiyetini daha iyi anlamak adına olmasa şu anda çoktan adım Lena, Sera veya herhangi bir başka yabancı isim olurdu.

Türklüğü aşağılıyorsunuz dememe sebep de bu şu anda kahraman olduğunu sanan ( hatta bazı çevrelerce gerçekten öyle lanse edilecek olan) cahilin ya da piyonun Türkiye' ye iyilik yaptığını düşünmek gibi bir ağır bir hatada olduğuna dikkat çekmek içindi. Zira Türkiye' ye daha büyük bir kötülük düşünemiyorum. Zaten bu yüzden dışardan geldiğini düşünmüyor muyuz bu musibetin? Tabi ki bu filmi Türkiye çok defa gördü "güzel günler, güneşli günler" görecekken nice aydınlar gitti ve elbette bu sadece internetten birkaç yorum okuyan birinin eline silahı alması kadar basit değildi. Arkası vardı, getirilmedi.

Şunu da söylemek isterim benim ailem Ahmet Taner Kışlalı öldürüldüğünde de aynı göz yaşını döktü, Uğur Mumcu' da da. Bahriye Üçokları, Abdi İpekçileri de hiç unutmadılar. Yani mesele bir kimliğe duyulan sempati değil aynı üzüntünün öfke evresi. Diğer yazımı da okursanız ( " Kardeşimi Vursalar") metanetli davranmak taraftarı olduğumu da görürsünüz.

Ermeni tasarısına varıyorsa yazılar o konuda da düşüncemi söyleyeyim. Dün Amerika' da yaşayan bir kuzenden mail aldım. Oradaki Türklerle oluşturulmuş bir mail zinciri. Ona da söylediğim gibi; bu iş mail zincirleriyle imza kampanyalarıyla üstesinden gelinecek kadar hafif değil. Bilimsel araştırmayla, bu konuda oluşturulacak özel merkezlerle çözüme odaklanılabilir ancak. Ermenice kaynakları çevirebilecek tarihçiler çıkarabilmiş miyiz? Buna bakılarak adım atmalıyız önce. Çünkü diğer türlü " acaba gerçekte noldu" dan öteye gidemeyiz.

Son olarak yazıma vakit ayırdığınız ( ki insan hayatında çok değerlidir) , onu okuduğunuz ve olumlu / olumsuz yorumladığınız için çok teşekkürler.

 
Toplam blog
: 11
: 738
Kayıt tarihi
: 15.01.07
 
 

Sevenin vazgeçemediği, sevmeyenin de sevenleri asla anlayamayacağı Ankara'da büyüdüm. İstanbul'a oku..