Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ekim '08

 
Kategori
Güncel
 

Yorumsuz!!!

Yorumsuz!!!
 

....


Terör, ekonomideki bozukluklar, siyaset... İçimiz sıkılır oldu haberlerden. Yüreğimizin yanması ayrı!

Ama bir şey vardı ki dün haberde o apayrı idi. Gözyaşlarımı tutamadım. Vicdanı olan hiçbir insan kayıtsız kalamazdı zaten o habere.

Aktütün'de haber yapıyordu bir televizyon kanalı dün. Ana haber bülteninde canlı olarak verdiler haberi. Spiker bir kaç çocukla konuştu; neler istediklerine dair. Oradaki çocukların rehabilitasyona ihtiyaçları olduğunu belirtti. Her gün patlamalarla uyandıklarını ve bunu normal karşılamaya başlamalarının anormal olduğunu söyledi. Buraya kadar her şey bildiğimiz ve hissettiğimiz gibiydi zaten...
Sonra bir başka çocuğa uzatıldı mikrofon. Ne olmak istiyorsun diye sordu spiker. Doktor olmak istiyorum dedi. Çünkü hala hastalar kızaklarla hastanelere taşınıyormuş. Okul olsa gider misin diye soruldu; gözleri parladı kızcağızın ve elbette giderim dedi. İşte ne olduysa burdan sonra oldu.

Size bir şey göstereceğim dedi kız spikere. Ordaki mermiyi aldı ve gösterdi; bizim okulumuz da kalemimiz de bu dedi. Ben de yaşıtlarım gibi çocuk olmak istiyorum, BEN İNSAN OLMAK İSTİYORUM, dedi.

Bunu söyleyen kız daha 9 yaşındaydı. Küçücük bedeninin içinde hiçbirimizin sahip olamayacağı kadar büyük bir yürek taşıyordu, tıpkı gözleri gibi. Ve yaralarla doluydu o yürek, kuş sesleri yerine bomba ve silah sesleriyle uyandığı için. Bizim izlemeye dayanamadığımız görüntüler burnunun dibinde yaşandığı için yaralıydı yüreği. Kocaman boncuk gözlerinden yaşlar süzüldü, dünyalar güzeli yüzüne. Minik parmaklarıyla sildi gözyaşlarını.

Sözün tükendiği yerdi; içinde insan sevgisi ve vicdan taşıyan herkes için, o küçük kızın gözyaşları.

Spiker yayına daha fazla devam edemedi fakat sözleri o kadar anlam taşıyordu ki spikerin de... Bu çocuklar bazı ailelerin milyarlar vererek okuttuğu çocuklarla aynı sokaklarda dolaşacak, dedi. Anlamak isteyene o kadar manalıydı ki, benim de bir şey eklememe gerek olmadığını düşündürdü bu yüzden bana.

Ne başlık bulabiliyorum bu yazıya ne bir resim ne de son söz. Dilerim ki BARIŞ'ın egemen olduğu bir dünya görebiliriz...

 
Toplam blog
: 25
: 530
Kayıt tarihi
: 30.07.08
 
 

Su ürünleri mezunu, 88 dogumlu, akli fikri edebiyat olan, yazmaya, anlatmaya, inandigini sonuna k..