Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Temmuz '07

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Yorumsuz

Yorumsuz
 

Personel odaya girdi ve henüz üç haftadır çalıştığı firmaya hitaben yazdığı istifa dilekçesini masaya bıraktı.

-Biz kimseyi zorla burada tutmayız gitmek isterseniz gidersiniz!!! dedi patronu.

-Hesabım? diye sordu usulca.
-Cuma günü kasa yapılır iş devir alınır, ayın beşinde de diğer maaşlarla birlikte kesilir hesabınız. dedi patron.

Derin bir soluk aldı, gırtlağını temizledi ve konuşmaya başladı.

-Bakın üç haftadır burada çalışıyorum, kasayı bana tam olarak teslim etmiyorsunuz, sadece kullanacağım miktarı veriyorsunuz, verdiğiniz parayı yazmıyorsunuz benim yazdığım makbuzu da imzalamıyorsunuz sonra kendinizdeki kasadan harcama yapıp unutuyorsunuz, Cuma günleri balans yaptığımızda çıkan her açığı da benden alıyorsunuz ben burada para kazanmak için çalışıyorum, üzerine para vermek için değil.

Patronunun kızarmasından öfkelendiği belli oluyordu.
-Peki siz içeride bekleyin ben babamla konuşacağım dedi.

Personel çıktı odadan. Patron babasına telefon açtı.Personel her zamanki gibi iyi niyetli olduğunu, kolay kolay bırakılmayacağını, üstelik kendisinin aldığı ücrete hem yönetici sekreterlik, hem finans hem de ön muhasebe yapacak bir kahraman bulamayacaklarını ve kalması için ısrar edeceklerini de biliyordu.

Tekrar çağrıldı odaya.
-Biz sizden memnunuz ve bir ay daha denemek istiyoruz.

Tekrar derin bir iç çekti personel.
-Bakın ben size acil bir evrak getiriyorum imzalamanız için, siz beni karşınıza dikip yarım saat çakmak arıyorsunuz, sonra yarım saat telefonla konuşuyorsunuz, sonra sokakta kavga oluyor açıp camı kavgayı seyrediyorsunuz evrak önünüzde bekliyor, benim odada telefonlarım cayır cayır çalıyor sonra evrak yetişmeyince hem evrak yetişmedi diye hem de telefonlar çalıyor da cevap vermiyorum diye dönüp bana bağırıyorsunuz. Ben bu koşullar altında çalışmak istemediğimi yineliyorum. Keza ben burada aldığım maaşı her yerde rahatlıkla alabilirim mutsuz olduğum yerde çalışmak zorunda değilim.

-Siz benimle böyle konuşamazsınız. Benim evde karımla kavga bile etsem gelip size bağırma hakkım var. Sizin de buna katlanmak gibi bir sorumluluğunuz var. Çünkü sizin paranızı ben veriyorum. oldu patronunun cevabı.

Bu olay abartısız ve kelimesi kelimesine yaşandı. Yorumu okurlarıma bırakıyorum. Personel hala aynı iş yerinde çalışmaya devam ediyor.!!!!! Çünkü maaşını, emeğinin karşılığını almadan gitmek istemiyor.

 
Toplam blog
: 167
: 1867
Kayıt tarihi
: 20.04.07
 
 

01/06/1967 Rize/fındıklı doğumlu olmama rağmen doğum yerimi hiç görmedim. Türkiye'nin hemen her ilin..