Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Nisan '12

 
Kategori
İnternet
 

You Tube'dan duygusal yenilik

You Tube'dan duygusal yenilik
 

You Tube Ağladım Butonu


Duygular her dilde ve kültürde farklı ifade edilmektedir aslında. Ancak bazı duygular var ki, her dilde her kültürde aynıdır. Gülmek,öfkelenmek ve ağlamak gibi...

Ağlamak duygusunu psikolojik açıdan incelediğimizde, Kadın erkek ya da çocuk  farketmez, ağlayan bir insandır ve ağlayan kişi bize bir şey söylemeye çalışmaktadır; “Çok canım yanıyor, üzülüyorum, yaşadığım duygunun ağırlığına dayanamıyorum, çok kırılıyorum, çok geriliyorum gibi…” Ya da “anlaşılmak istiyorum” gibi… Bir birikimin sonucunda duygusal ve fiziksel olarak rahatlamak ihtiyacı doğmuştur ve boşalmak da istiyor olabilir; Ve en önemlisi de tüm bunları paylaşmak da istiyor olabilir. Sırf ağlayabilmek ve rahatlamak için müzik dinleyen, ağlamasını sağlayacak klipler izleyen tanıdıklarım var...

Ve şimdi de You Tube Bu duygusal ihtiyacı dikkate alan bir yenilikle karşımıza çıkıyor. You Tube "Ağladım" butonu.

'Beğen', 'Beğenme', 'Favori' gibi daha genel ve pasif butonlar kendinizi ifade etmenize, yoğun yaşadığınız duygulara yetmediğinde,  O zaman YouTube'ün 'Ağladım' butonunu deneyeceksiniz

Project Goodcry ağlamayı da kolektif bir deneyime dönüştürmeye niyetli bir çalışma. 'Ağladım' da (I Cried) Dee Kim and Bistin Chen'in ağ kültüründe ağlamanın rolünü inceleyen araştırmasının ilk bölümü. Butonu kullanmak isteyenler Chrome'un uygulama mağazasına giderek uygulamayı yükleyebiliyor.
 
Buton diğer YouTube butonlarının yanında yer alıyor ve sizi duygulandırıp gözyaşına boğan videonun ardından buraya basarak ağladığınızı ifade ediyorsunuz. Duygunuzun şiddetini belirtmek içinse yıldızlar yerine gözyaşı damlalarını işaretliyorsunuz.
 
Proje 'Favori' ve 'Beğen' tuşları yerine duygulara yer vererek sanal dünyayı daha insancıl yaptığı için ilgiyle takip ediliyor ve olumlu eleştiriler topluyor.

Peki ya sizce, başka hangi duyguların düğmeleri sosyal platformlarda olmalı ?
 

******

 

 

 
Toplam blog
: 42
: 1562
Kayıt tarihi
: 13.01.12
 
 

Merhaba,  Hakkımda bilgi vereceğim bölümler  en zorlandığım bölümlerden birisidir her zaman. Oldu..