Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ekim '09

 
Kategori
İnternet
 

Youtube: Düşündüğünüzden daha büyüğüz

Youtube: Düşündüğünüzden daha büyüğüz
 

Herkesin bildiği gibi, YouTube online video sisteminin kralı. Gerçekten de, comScore Ağustos ayında yayımladığı gibi, YouTube, sadece ABD de aylık 10 milyar sayfa görünümü yapmış. Bu YouTube'u, 547 milyon video görüntüleme ile en yakın rakibi olan Microsoft'dan 20 kat daha popüler yapmakta.

Fakat 1, 65 milyar dolara Google'a satılışının üçüncü yılında YouTube, dediğine göre, hafife alınmış. Şirket, geçmişe göre, daha göz alıcı ziyaret raporlarına sahip. Günde 1 milyar video görüntüleniyor, aşağı yukarı 30 milyar ediyor bu ayda. comScore şirketinin söylediğinin haricinde ki onların rakamları sadece ABD bazında, YouTube'un yayımladıkları küresel. Fakat YouTube iş hacminin neredeyse yarısını okyanus aşırı ülkelerde oluşturduğuna göre, YouTube kullanıcılarının da aşağı yukarı bu oranda olduklarını farz etmek mantıksız değil.

Aslında, YouTube'un kurucu üyelerinden ve CEO'su olan Chad Hurley, bloğunda, geçtiğimiz Cuma günü 1 milyar görüntülemeye ulaştıklarını yazdı. Yani sadece rakamı bilmekteler. Ama nasıl olduysa, oldu; büyük bir rakam bu. (Önceden, izlenme sayısından yüzlerce milyon diye bahsediyorlardı.)

Peki, ne oldu da YouTube bu rakamları yayımladı? Şirket sözcülerinden biri, yolladığı e-posta bildirisinde, şirketin satışının yıldönümünün, büyüme oranlarından bahsetmek için güzel bir zaman olduğunu belirtiyor.

Mümkün. Ayrıca, geçtiğimiz aylarda, şirket rakamlarından oldukça nadiren bahseden YouTube, Wall Street analizcileri ve bazı bağımsız araştırmacıların diline sakız olan, YouTube'dan zarar edildi düşüncesini de yok etmeye uğraşıyor.

Temmuz ortasında, örneğin, YouTube CEO'su Eric Schmidt, YouTube yatırımının ilerleme kaydettiğini, böyle giderse, YouTube'un para kazandırmaya başlayacağını ifade etti. Aynı ay içinde, YouTube resmi bloğunda, şirket ile ilgili dedikoduları hedef alan açıklamalar yaptı. Bunların içinde, hiç ilgi çekmeyen kullanıcı videoları siteyi batırabilir düşüncesi vardı mesela. Reklam verenlerin çekincesi de bu; yüklenen videoların sadece %3-5 i para ediyordu.

Bildirinin yapılmasında kasıt vardı elbette, zira güvenilir bir gözlemci olan Credit Suisse çalışanı Spencer Wang, 2009'da YouTube un 470 milyon Amerikan Doları zarar edeceğini öngördü.

Bir milyar görüntülenmeye geri dönelim. Bu şirket dışında kimseye yardımı olacak bir bilgi değil. YouTube'un kâr etmeye yardımcı olup olmayacağı da yakında anlaşılacak. Ancak, analistler de site hakkındaki finansal projeksiyonlarını da önümüzdeki günlerde gözden geçirecekleri konuşuluyor.

Kaynak: NY Times
Orjinal metinden çeviren: Deniz YAKUT

 
Toplam blog
: 22
: 3752
Kayıt tarihi
: 03.05.09
 
 

Deniz Yakut, Dokuz Eylül Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği öğrencisi. Şu anda, aktif olarak 190 bi..